هشدار امریکا به چین

© AFP 2023 / STRهشدار امریکا به چین
هشدار امریکا به چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که دولت امریکا از تلاش‌های چین برای مهار کوریای شمالی استقبال می‌کند اما نظامی کردن جزایر دریای جنوبی چین، توسط پیکن را نمی‌پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، امروز (شنبه) در جریان سخنانش گفته است که با وصف اینکه دولت امریکا چین را به مهار کوریای شمالی تشویق می‌کند، چین نباید قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد و نظامی کردن جزایر دریای جنوبی چین، را آغاز کند.

متحدین امریکا از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا فعالانه رییس جمهور را به مهار کوریای شمالی تشویق می‌کند، نگران این موضوع اند که واشنگتن به چین اجازه انجام هرنوع عمل در منطقه را خواهد داد.

جیمز متیس در سخنرانی اش در نشست امنیتی برتر آسیا در سنگاپور اعلام کرد که ایالات متحده امریکا بطور کامل با متحدین این کشور متعهد است.

دریای جنوبی چین حدود 250 جزیره دارد که مساحت این جزایر به 15 کیلومتر مربع می‌رسد. این جزایر عموماً خالی از سکنه هستند و بیشترشان زیر آب هستند.

وزیر دفاع امریکا در عین حال در سخنان خود گفت کشمکش و نبرد میان چین و امریکا حتمی نیست و از تلاش‌های چین برای مهار فعالیت‌های هسته‌ای و راکتی کوریای شمالی تقدیر کرد.

اظهارنظر وزیر دفاع امریکا مدت کمی پس از آن صورت می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال آزمایش‌های راکتی کوریای ‌شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را گسترش داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала