سازمان عفو بین‎الملل: قاتلین معترضان در کابل محاکمه شوند

© Sputnik / D.Fuladiسازمان عفو بین‎الملل: قاتلین معترضان در کابل محاکمه شوند
سازمان عفو بین‎الملل: قاتلین معترضان در کابل محاکمه شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان عفو بین‌الملل از دولت افغانستان خواسته تا عاملان تیراندازی روز گذشته به معترضان در کابل را شناسایی و به محاکمه بکشاند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در تظاهرات روز جمعه در کابل در نتیجه شلیک نیروهای امنیتی چندین معترض جان باختند و حداقل حدود 20 تن دیگر زخم برداشته اند.

در خبرنامه ای که از سوی سازمان عفو بین‌الملل پخش شده، چنین آمده: "استفاده از نیروی نظامی علیه معترضانی که در پی یکی از مرگبارترین حملات در کابل دست به تظاهرات زده بودند، بیانگر بی حرمتی مقام های دولت به جان مردم است".

این سازمان علاوه نموده است: "در حالیکه گزارش های وجود دارد که گروه کوچکی از معترضان از خشونت بشمول پرتاب سنگ به جانب پولیس استفاده کرده اند اما این نمی تواند واکنش مرگبار و شدید نیروهای امنیتی را توجیه کند".

در خبرنامه همچنان گفته شده که "مردم افغانستان شایسته عدالت هستند و باید تحقیقات عاجل و همه جانبه در مورد انفجار (روز چهارشنبه) صورت بگیرد تا عاملان آن شناخته شوند".

علاوه بر این، تاکید شده است که "مقامات همچنین باید در مورد استفاده غیرقانونی نیروی نظامی علیه معترضان تحقیق کنند و آنهایی را که مسئول کشتن معترضان در جریان تظاهرات اند، به محاکمه بکشاند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала