پوتین: نمی‎خواهیم افغانستان به سر نوشت لیبیا و سومالیا دچار شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: نمی‎خواهیم افغانستان به سر نوشت لیبیا و سومالیا دچار شود
پوتین: نمی‎خواهیم افغانستان به سر نوشت لیبیا و سومالیا دچار شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با افزایش نا امنی‎ها در افغانستان، ولادمیر پوتین می‎گوید که روسیه نمی خواهد که افغانستان با سر نوشت لیبیا و سومالیا دچار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می گوید که مسکو نمی خواهد، افغانستان به سرنوشت لیبیا و سومالیا دچار شود.

رییس جمهور روسیه که روزجمعه (۱۲ جوزا) در نشست جهانی اقتصادی در شهر سنت پترزبورگ، سخن می زد، از حضور نیروهای ناتو در افغانستان نیز انتقاد کرد.

وی تأکید دارد که با وجود حضور چندین سالۀ نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده امریکا، وضع افغانستان روز به روز بدتر می‎شود.

پوتین در این باره گفت: "ما نمی‎خواهیم وضعیتی را که لیبا یا سومالیا دارند، در سوریه و افغانستان بوجود آید، جایی که ناتو برای چندین سال حضور دارد اما وضعیت بهتر نشده است".

این اظهارات رییس جمهور روسیه در حالی صورت می‎گیرد که افغانستان در این اواخر شاهد افزایش بی سابقۀ تهدیدات امنیتی بوده است.

روز چهار شبنه هفتۀ گذشته، انفجار یک تانکر در چهار راه زنبق در پایتخت، جان بیش از صد نفر را گرفت و صدها تن دیگر را زخمی ساخت.

از سویی هم، رییس جمهور روسیه از وضعیت در سوریه نیز ابراز نگرانی کرد و اتهامات استفادۀ سلاح شیمیایی توسط بشار اسد را رد کرد. و گفت که بشار اسد رییس جمهور سوریه از این سلاح استفاده نکرده است، بلکه کسانی که آقای اسد را در این باره متهم می‎سازند، استفاده کرده اند.

رییس جمهور روسیه تأکید دارد که بر بنیاد یافته های استخباراتی این کشور، این برنامه در شرف تکرار در سوریه است.

وی در این باره گفت: "امروز ما کاملأ متقاعد شدیم که این (حمله شیمیایی) به ساده‎گی، یک فتنه انگیزی است. بشار اسد از این سلاح استفاده نکرده است، بلکه این کار کسانی است که بشار اسد را در این باره متهم می‎سازند".

در حملۀ شیمیایی که دو ماه پیش در شهر ادلب سوریه صورت گرفت، ۵۸ تن جان باختند و ده‎ها تن دیگر زخمی شدند.

مخالفان دولت سوریه این حلمه را کار بشار اسد، رییس جمهور روسیه می‎دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала