اسد: اوضاع کشور رو به بهبود است

© AP Photoبشار اسد
بشار اسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز شنبه اعلام کرد، بدترین شرایط جنگ شش ساله این کشور سپری شده است

.اسپوتنیک به نقل از العالم، به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، اسد طی انترویو با شبکه تلویزیون دولتی ویون WION هند در دمشق در این باره گفت: شرایط اکنون در حال پیشروی در مسیر درست است، که مسیر بهتری شمرده می شود، زیرا ما در حال شکست دادن تروریست ها هستیم. اوضاع در سوریه به طرز قابل توجهی بهبود یافته است زیرا گروه های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و گروه های مشابه آنان در حال عقب نشینی استند.

وی این موضوع را پس از آن اعلام کرد که نیروهای دولت و مبارزان متحد اسد طی ماه های اخیر توانسته اند مناطق مختلف را در سرتاسر این کشور از مخالفین پس بگیرند که از جمله می توان به بازپس گیری شهر حلب در ماه دسامبر اشاره کرد.

اسد افزود: من اطمینان دارم که بدترین شرایط را پشت سر گذاشته ایم، مگر کشورهای غربی و دیگر کشورها چون عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، فرانسه ، انگلیس برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هنوز هم از تروریسم حمایت می کنند.

رئیس جمهور سوریه همچنین بار دیگر حمله کیمیایی نسبت داده شده به دولت سوریه در ماه اپریل را به شهر خان شیخون تکذیب کرد.

وی در این گفتگو اعلام کرد ابتکار عمل صلح که مورد توافق روسیه و ایران به عنوان متحدان وی و همچنین ترکیه به عنوان حامی مخالفان قرار گرفته است، ایده ای است که دورنمای مثبتی را نشان می دهد. این توافق ماه گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان حاصل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала