رد دعوت اشرف غنی از طرف جمعیت اسلامی

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaرد دعوت اشرف غنی از طرف جمعیت اسلامی
رد دعوت اشرف غنی از طرف جمعیت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائی حزب «جمعیت اسلامی» افغانستان به عنوان بزرگترین تشکل حاضر در عرصه قدرت سیاسی این کشور اعلام کرد که این حزب، دعوت رسمی «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری این کشور را برای شرکت در نشست مشورتی با رهبران جهادی، را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، «عطامحمد نور» روز یکشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که «محمد اشرف غنی» به طور رسمی از جمعیت اسلامی افغانستان بطور رسمی دعوت کرده بود تا در نشست گفت  وگو تفاهم در باره حوادث اخیر در کاخ ریاست جمهوری امروز «یکشنبه» شرکت کنند و این حزب پس از این نشست را تحریم کرد.

عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عطا محمد نور: حکومت باید موجبات خشم بیشتر مردم را فراهم نکند

شماری از اعضای کابینه دولت وحدت ملی افغانستان از اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان هستند.
نور افزود که این حزب هیأت 10 نفری را موظف کرد تا با «عبدالله عبدالله»، رییس اجرائی دولت وحدت ملی گفت وگو کند و از وی بخواهد که موضع خود را در قبال رویدادهای اخیر روشن کند.
وی گفت که رییس اجرائی باید مشخص کند که با توجه به رویدادهای خونباری که قربانی مستقیم آن مردم بی ‌دفاع و مظلوم بوده اند، در کنار مردم می ‌ماند و یا با کسانی که مردم را به گلوله بستند، همدست خواهد شد.
استاندار بلخ افغانستان اضافه کرد رهبری جمعیت اسلامی مسئولیت خود می‌ داند که در این شرایط در کنار مردم ایستاده، به درد دل و  خواسته ‌های خانواده‌های قربانیان گوش داده و با فریاد برحق آنها پاسخ دهد و در مرحله بعد، در مورد راهکار عملی اجرای خواسته‌ هایشان و مبارزه با ترور و توطئه، تصمیم قاطع بگیرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала