مریخ برای انسانها نمی تواند جایگزین زمین شود

© Photo / NASA/JPL-Caltech Вид из космоса на долины Маринер на Марсе
Вид из космоса на долины Маринер на Марсе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زندگی در مریخ شاید جالب به نظر برسد، اما در واقع وحشتناک است.

به گزارش اسپوتنیک، ایسنا به نقل از پایگاه یونیورسیتی هرالد می نویسد، آژانس فضایی اروپا می‌گوید ممکن است زندگی روی سیاره سرخ برای افراد مهیج و جالب باشد، اما در واقعیت این گونه نخواهد بود و زندگی در کره مریخ به آن راحتی که مردم فکر می‌کنند، نیست.

ناسا تاریخ ارسال فضانوردان به مریخ را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ناسا تاریخ ارسال فضانوردان به مریخ را اعلام کرد

"یوهان دیتریش ورنر" (Johann-Dietrich Worner)، مدیر کل آژانس فضایی اروپا می‌گوید: شیوه زندگی بر روی کره مریخ آن طور که مردم تصور می‌کنند، نخواهد بود.

وی اعلام کرد: به هیچ وجه مشتاق مهاجرت به مریخ نیست!

وی افزود: اگر شخصی به مریخ سفر کند و قصد اقامت داشته باشد، نمی‌تواند برای یک پیاده‌روی کوتاه قدم به بیرون بگذارد و باید همواره در پناهگاه خود اوقات بگذراند. به همین دلیل مریخ جای مناسبی برای زندگی نیست.

دکتر "ورنر" به تفاوت میان دیدن یک سیاره با اقامت در آن تاکید کرد و گفت: واژه اقامت کلمه درستی نیست، بلکه باید از واژه سیاحت استفاده کرد. زندگی در مریخ نمی‌تواند جایگزین زندگی در زمین باشد.

مردم تصور می‌کنند که مشکلی نیست که زمین را نابود کنیم، چرا که می‌توان به جای بهتری نقل مکان کرد. اما باید گفت که یافتن سیاره‌ای بهتر از زمین بسیار سخت است.

آژانس فضایی اروپا همچنین اعلام کرد: زندگی روی کره ماه نیز تفاوتی با زندگی در سیاره مریخ نخواهد داشت.

با این که مریخ روشنایی بهتری دارد، اما دیگر شرایطش بهتر از زمین نیست. مریخ یک جو نازک دارد، بنابراین تنفس در فضای آزاد غیر ممکن است، علاوه بر آن سیاره مریخ مملو از صخره و سنگ، هوای خشک و غبارآلود است.

با تمام این تفاسیر، ایده جستجو و کشف و مطالعه سیارات منظومه شمسی همیشه وجود داشته است، اما بررسی قابلیت زندگی کردن و اقامت در دیگر سیارات موضوعی است که اخیرا مطرح شده است.

 

این خواسته، حامیانی نظیر "ایلان ماسک" بنیان‌گذار شرکت "اسپیس‌ایکس" نیز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала