سرتاج عزیزاز دولتمردان افغان خواهان ارائه شواهد شد

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEM سرتاج عزیز مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجه
سرتاج عزیز مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در  امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجه ضمن رد دست داشتن کشورش در انفجارهای کابل از مقامات افغانستان خواست شواهد ارائه کنند تا اقدام صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سرتاج عزیز مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجه اعلام کرد که دولتمردان افغان به جای اتهام زنی به پاکستان در خصوص دست داشتن در انفجارهای کابل، دلایل و شواهد خود را ارائه کنند تا علیه آنها اقدام صورت گیرد.
این درحالی است که برخی مسئولین افغان پس از بروز انفجار مهیب کابل که به کشته شدن حدود 100 نفر انجامید با وجود قبول مسئولیت حادثه توسط گروه داعش، مسئول این انفجار را گروه حقانی از شاخه های تحریک طالبان پاکستان دانسته و دولت اسلام آباد را مقصر خوانده بودند.
سرتاج عزیز در گفتگو با صدای آمریکا اعلام کرد تهمت زدن به همسایگان کار هیچ کشوری را آسان نخواهد کرد ما از دولتمردان افغانستان می‌خواهیم که اگر دلایل موثقی دارند آن را ارائه کنند تا برپایه آن بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.
ما از ابتدا این حمله مذبوحانه را محکوم کرده‌ایم، زیرا افراد بی‌گناه بسیار در این حادثه تروریستی کشته و زخمی شده‌اند، و حتی سفارت ما در کابل نیز دچار آسیب‌های جدی شده است.
وی گفت ما با عملیات‌های ضد تروریستی که در نواحی قبایلی پاکستان انجام داده‌ایم بسیاری از گروه‌های تروریستی نظیر شبکه حقانی کاملا فلج شده‌اند.
مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان با تاکید به اینکه کشورش در عملیات ضد تروریستی ضرب عضب به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده گفت: ما در عملیات دوم که نام آن «رد الفساد» است، به دنبال نابودی کامل گروه‌های تروریستی هستیم.
سرتاج عزیز افزود: حتی گروه‌هایی از پاکستان طی ماه‌های اخیر به کابل سفر کرده و آمادگی اسلام آباد را برای همکاری بیشتر با کابل و سرکوب تروریست‌ها اعلام کرده‌اند ولی ما متوجه این موضوع نمی‌شویم که چرا پس از هر اتفاقی در افغانستان ، دولتمردان این کشور پاکستان را متهم می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала