در دنمارک سوزاندن علنی قرآن کریم قانونی شد

© Fotolia / Meen_naدر دنمارک سوزاندن علنی قرآن کریم قانونی شد
در دنمارک سوزاندن علنی قرآن کریم قانونی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دنمارک قانون منع توهین به مقدسات که بیشتر از 300 سال قبل تصویب شده بود، لغو شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، در کشور دنمارک پس از این هیچکس به اتهام توهین علنی به اشیا و علامات مذهبی، منجمله سوزاندن کتاب های مقدس مثل قرآن و انجیل، محاکمه نخواهد شد.

در پارلمان این کشور شاهی توضیح داده اند که هیچ نیازی به قوانین خاص برای دفاع از عقیده در برابر اظهارات علنی نمی‌بینند. برونو جراپ، عضو پارلمان دنمارک گفت: "مذهب نباید به ما تعیین کند که چه را می‌توانیم و چه را نمی‌توانیم بطور علنی بیان کنیم. این یک اولویت غیرعادلانه در جامعه می‌باشد".

با این حال، تهدید مستقیم، اظهارات توهین‌آمیز و دیگر اقدامات خشونت‌آمیز در مقابل افراد به دلیل عقاید مذهبی شان همچنان با مجازات باقی مانده است.

براساس گزارش نشریه، در دنمارک پروسه محاکمه مرد دنمارکی که در سال 2015 در صفحه فیسبوکش ویدیوی سوزاندن قرآن را نشر کرده بود، نیز متوقف شده است. قرار بود در هفته آینده این مرد پشت میز محاکمه حاضر شود.

دنمارک یگانه کشور اسکاندنیاوی بود که در آن قانون منع توهین به مقدسات (از سال 1683 بدینسو) حاکم بود. براساس این قانون، مجرمین به حبس الی 4 ماه و همچنان پرداخت جریمه‌های نقدی مجازات می‌شدند. قابل یادآوریست که در طول 80 سال اخیر این قانون فقط چند بار استفاده شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала