احتمال اعزام هزاران نظامی هندی به افغانستان

© AP Photo / Altaf Qadriاحتمال اعزام هزاران نظامی هندی به افغانستان
احتمال اعزام هزاران نظامی هندی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از افراد بانفوذ در وزارت دفاع هند از احتمال اعزام حدود ۱۵ هزار نظامی هندی به افغانستان از امریکا خواستار نقش بیشتر در این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های پاکستانی مدعی شدند که اکستان آبزرور ، آجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در نظر دارد تا برای اعزام نیروهای نظامی هندی به افغانستان درخواست رسمی دهد.
طبق گزارش رسانه های محلی، در دیدار اخیر آجیت دووال با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو، وی از حکومت افغانستان درخواست کرده بود تا برای اعزام نظامیان هندی دعوت رسمی ارایه کند.
به گزارش این منبع، یکی از کارشناسان دفاعی برجسته هندی طی سخنانی در واشنگتن گفته است که هند ممکن است در قالب ماموریت صلح بانی سازمان ملل، متقاعد به اعزام صدها نظامی خود به افغانستان شود.
به نوشته یک نشریه پاکستانی، جنرال گورمیت کانوال از موسسه تحلیلی و مطالعاتی دفاعی در یک میزگرد پشت درهای بسته در مرکز بین‌المللی پژوهشگران وودرو ویلسون درباره احتمال نیروهای هندی به افغانستان گفت: درصورت دعوت شدن و اگر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل وجود داشته باشند، به نظر من هند ممکن است متقاعد به اعزام یک لشکر به افغانستان شود.
به گفته این رسانه پاکستانی، گورمیت کانوال که رابطه نزدیکی با وزارت دفاع هند دارد به واشنگتن سفر کرد تا تلاش کند رییس جمهور امریکا دونالد ترامپ را برای اعطای نقش رسمی به دولت هند در افغانستان، متقاعد کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала