ایزدیار: حمله انتحاری در مراسم پسرش به دستور مستقیم پاکستان انجام شده است!

© Photo / Jawed A Kargarایزدیار: حمله انتحاری در مراسم پسرش به دستور مستقیم پاکستان انجام شد!
ایزدیار: حمله انتحاری در مراسم پسرش به دستور مستقیم پاکستان انجام شد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو روز از حملات انتحاری در مراسم خاک سپاری سالم ایزدیار، فرزند محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا، می گذرد. وی روز گذشته معاون مجلس سنا اعلام کرد، این حمله‎ها توسط گروه طالبان و به دستور پاکستان انجام شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدعلم ایزدیار روز گذشته در گفتگویی با طلوع نیوز، حلقه‎هایی را در داخله نظام به کمک با هراس افگنان متهم کرد.
وی گفت: «به یقین کار طالبان و کار حلقاتی است که با طالبان ارتباط دارند و توسط پاکستان رهبری می شود و هر روز مردم ما را هدف قرار می‎دهند.»
در مراسم تشییع جنازۀ پسر محمدعالم ايزديار در منطقه بادام باغ شهر کابل که شماری از مقامات بلند پایه دولت و نیز اعضای برجسته جمعتی اسلامی حضور داشتند، سه حمله انتحاری پی در پی صورت گرفت که در نتیجه آن ۷ تن کشته و ۱۱۹ از جمله چهار عضو شورای ملی به شمول رییس مشرانوجرگه مجروح شده اند. سالم ايزديار پسر محمد عالم ايزديار، روز جمعه در درگيرى ميان پوليس و تظاهرکنندگان، در هنگام مظاهره يکجا با شمارى از افراد ديگر، کشته شد. داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی پس از این حملات در نشست مطبوعاتی، این حملات را به شدت محکوم کرد و به پاسخ سوال اینکه چرا امنیت این مراسم تامین نگردیده و چرا به سوی مظاهره کنندگان شلیک شده است، گفت: گارنیزیون کابل باید به این سوال پاسخ دهد، اما در زمینه شلیک بر مظاهره کنندگان وعده سپرد تا این موضوع به صورت جدی بررسی می گردد و عاملین آن به سزای اعمال شان خواهند رسید.
از سوی دیگر صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه در صفحه فیس بوک اش نوشته است" به زودی موضع خود را در برابر هراس افگنان داخل نظامی اعلام خواهم کرد".
انوار الحق احدی، رییس جبهه نوین افغانستان در واکنش به این پست ربانی گفت: «کسانی که دعوا می کنند که در داخل نظام طالب وجود دارد، باید آن‎ها ثابت بسازند و مطابق او حرکت شوه.»
علاوه بر این، روز گذشته اعضای جمعیت اسلامی و شماری مقامات بلند پایه نشست فوق العاده شورای امنیت ملی تحریم کرد. این نشست فوق العاده به منظور بررسی مظاهره کنندگان و تامنیت امنیت مراسم تشییع جناره حاجی سالم پسر محمد علم ایزدیار معاون ولسی جرگه برگزار گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала