آریانا سعید: جایگزین اشرف غنی را در شرایط فعلی نمی بینم

© Sputnik / Zuhal Sarhadغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دریا می گوید: شرم‌تان باد! شما معامله‌گران و مردارخواران و کرگسانی که در تمام اندام این خانه‌ی دردمند خَسَک‌وار جا گرفته‌اید، سمارق‌وار هر روز از یک گریبان نو به رنگ نو و با لباس دیگری بیرون می‌ریزید

در پی انفجار و حملات انتحاری در کابل، هنرمندان نیز در کنار سایر مردم به این اتفاق واکنش نشان داده و با نشر پیام های شان برای مردم افغانستان تسلیت فرستادند.
فرهاد دریا آواز خوان مشهور افغانستان در صفحه فیس بوک خود نوشته است، آیا کسی به این‌همه کشتار و قتل و انفجار و انتحار پاسخی، توجیهی، تعبیری یا تعریفی دارد؟ کودک که بودیم می‌گفتند "جان شما جان اس و جان ما بانجان!" اکنون با چشمانی که بیش‌تر از نیم قرن شاهد زنده‌ی فراز و فرود زندگی این وطن بوده، می بینم و متیقین می شوم آن "بانجان"ی که می‌گفتند، جان ملت بود!

رئیس صلیب سرخ: در گیری ها، افغانستان را به چند پارچه تقسیم خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس صلیب سرخ: در گیری ها، افغانستان را به چند پارچه تقسیم خواهد کرد

دریا می گوید: شرم‌تان باد! شما معامله‌گران و مردارخواران و کرگسانی که در تمام اندام این خانه‌ی دردمند خَسَک‌وار جا گرفته‌اید، سمارق‌وار هر روز از یک گریبان نو به رنگ نو و با لباس دیگری بیرون می‌ریزید، می‌کُشید، می‌درید، بر سر هرچیز معامله می‌کنید. از تمام انسانیت فقط چند رگ و پی و استخوان زنگ‌زده و خون چرک و سیاه در شما برجای مانده و تنهاترین خوشگذرانی‌تان تماشای نعش‌های آغشته به خاک و خون بی‌گناهان است که زندگی بی‌نور و بی‌نمک تان را سرشار از هیجان می‌کند.
آریانا سعید هنرمند افغان میگوید که واژه تسلیت را دوست ندارم چون بزرگان دولت بجز ازپیام تسلیت چیزی دیگری از دست شان نمی اید.
این آواز خوان محبوب افغانستان میگوید که تعدادی زیادی از تظاهرات در افغانستان جنبه سیاسی داشته و برگزاری آنها دست آوردی نمی داشته باشد. درست است که دولت افغانستان ضعیف است، اما با برکناری رییس جمهور ارامش و صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد و همچنین من جایگزین رییس جمهور غنی را امروز در افغانستان نمی بینم. 
گفته های لارنس در مورد حمله خونین کابل - اسپوتنیک افغانستان
گفته های لارنس در مورد حمله خونین کابل

او میگوید که با برطرف شدن آقای غنی دشمنان افغانستان به حدف شان رسیده و افغانستان به سالهای قبل برمیگردد زمانیکه هر منطقه افغانستان از خود یک حاکم داشت.
خانم سعید گفت: «نژاد پرستی راه حل نیست» و میگوید که ما باید همه دست به دست شده به کشور های خارجی نشان بدهیم که ما همه یکی هستیم، چون امریکا، ناتو و دیگر کشور های جهان ما را کمک نمیکنند.
لیلا فروهر آواز خوان ایرانی با ابراز تسلیت در صفحه انستاگرام خود نوشته است: «به امید روزکه پرچم صلح بر اسمان ها برافراشته شود». 
منافع امریکا و متحدانش در منطقه از حمله تروریستی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
منافع امریکا و متحدانش در منطقه از حمله تروریستی در کابل

همچنین غزال عنایت هنرمند دیگر افغان مردم را به فرهنگ همخوانی فرا خوانده است. او میگوید که بیاید فرهنگ یکدیگر پذیری را ترویج دهیم تا باشد ملت را از این آوارگی و بیچارگی نجات دهیم.
باید یاد اور شد که در پی انفجار روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته در ساحۀ چهارراهی زنبق شهر کابل حدود ۵۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.
همچنین در نتیجه سه حمله انتحاری در مراسم نماز جنازه سالم ایزدیار، پسر محمد علم ایزدیار، معاون اول مشرانو جرگه دست کم ‍۱۸ تن کشته و ۱۲ تن مجروح شدند. 
عبدالله: مردم شرایط فعلی افغانستان را باید درک کنند / آماده گفتگو با معترضان هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: مردم شرایط فعلی افغانستان را باید درک کنند / آماده گفتگو با معترضان هستیم

بعد از حادثه روز چهار شنبه بیش از ۴۰۰۰ از شهروندان کابل دست به تظاهرات زده و خواستار برطرفی رییس جمهور کشور و دیگر سران دولت شدند.
پس از تظاهرات روز جمعه گذشته در اعتراض به گسترش ناامنی ها و انفجارهای دامنه دار در پایتخت افغانستان، شماری از نهادهای مدنی، نمایندگان مجلس و شهروندان کابل در خیابان های اطراف کاخ ریاست جمهوری، دست به تحصن زدند که این تحصن در چهار راه «شیرپور» هنوز ادامه دارد و خیابان های مرکز کابل مسدود است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала