پاکستان : در دعوای اعراب بهتراست بیطرفی اختیار کنیم

© East News / Action press/Public AddressThe judgment was handed down by a court in Gilgit, a city in the Gilgit-Baltistan region.
The judgment was handed down by a court in Gilgit, a city in the Gilgit-Baltistan region. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از تحلیل گران پاکستان در حوزه تحولات منطقه گفت: پاکستان روابط دوستانه هم با عربستان و هم با قطر دارد و بهتر آن است خود را از این دعوای میان اعراب دور نگهدارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، طلعت مسعود یکی از دلایل عمده عصبانیت عربستان از قطر و قطع رابطه با این کشور را، اصرار دولت قطر بر حفظ استقلال این کشور، اتخاذ سیاست های مستقل و بدون توجه به سیاست های عربستان دانست و گفت: این رویکرد دوحه باب میل ریاض نیست.
این تحلیل گر پاکستانی اظهار داشت که مسائل میان قطر و عربستان از مدت ها پیش وجود داشته و علاوه بر تاکید قطر بر حفظ استقلال عمل این کشور، روابط خوب دوحه-تهران نیز یکی از عوامل ناخرسندی عربستان از قطر است.
روابط پاکستان با قطر به عنوان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، همواره روابطی دوستانه و راهبردی براساس منافع متقابل بوده و دو کشور در سال گذشته حجم مبادلات تجاری فیما بین را بیش از 300 درصد افزایش دادند.
حالا عربستان، به عنوان هم پیمان شماره یک پاکستان در میان اعراب به همراه چند کشور عربی دیگر، از امروز روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده است.
پاکستان تاکنون اگرچه موضع رسمی خود را در قبال اقدام عربستان در قطع رابطه با قطر اعلام نکرده است، اما رسانه های این کشور بطور گسترده اخباری را به نقل از منابع وزارت امور خارجه پاکستان منتشر کرده اند مبنی بر اینکه پاکستان روابط خود با قطر را حفظ خواهد کرد.
تمرکز و توجه رسانه های پاکستان به این خبر، حکایت از توصیه و تاکید رسانه ها بر ضرورت حفظ روابط دوستانه اسلام آباد-دوحه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала