قطر 82 درصد از تجارت خود را با کشورهای خلیج فارس از دست داد

© Sputnik / Sergey Malgavkoقطر 82 درصد از تجارت خود را با کشورهای خلیج فارس از دست داد
قطر 82 درصد از تجارت خود را با کشورهای خلیج فارس از دست داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجارت و واردات قطر به طور عمده به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان وامارات وابسته است، این روند با تحریم های عربستان و امارات علیه این کشور مختل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه شبکه العربیه، آمارهای وزارت توسعه و برنامه ریزی قطر حاکی از آن است که میزان مبادله تجاری میان قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس درسال 2016، حدود 84 درصد از مجموع مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای عربی را تشکیل داده است و ارزش مبادلات تجاری میان قطر با این کشورها در سال 2016 ، حدود 45 میلیارد ریال قطر و میزان مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 37 میلیارد و 900 میلیون ریال قطر بوده است.
براساس این آمارها، سهم امارات و عربستان از مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 82 درصد است وسهم این دو کشور در مبادلات میان قطر و کشورهای عربی حدود 69 درصد است.
اما کویت درجایگاه سوم قرار دارد و میزان مبادلات تجاری میان این کشور و قطر از مجموع مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 7 درصد است و پس ازآن بحرین و عمان به ترتیب 5% از این سهم را دارا هستند.
گفتنی است ارزش مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای دیگر جهان 324 میلیارد ریال قطر است که 14 درصد آن به کشورهای عربی و 12 درصد از این میزان به کشورهای حوزه خلیج فارس اختصاص دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала