داعش مسئولیت گروگانگیری شهر ملبورن استرالیا را به عهده گرفت

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداعش مسئولیت گروگانگیری شهر ملبورن استرالیا را به عهده گرفت
داعش مسئولیت گروگانگیری شهر ملبورن استرالیا را به عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد گروه تروریستی داعش مسئولیت تیراندازی مرگبار و گروگان گیری شهر ملبورن را پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک مرد متولد سومالی و ساکن ملبورن روز دوشنبه پس از قتل یک مرد و گروگان گرفتن یک زن در یک ساختمان در شهر ملبورن در درگیری مسلحانه با پولیس کشته شد.
در این عملیات تروریستی در استرالیا 2 تن کشته و 3 پولیس مجروح شدند، اما زنی که به گروگان گرفته شده بود نجات یافت.
به نوشته تارنمای شبکه های 'ای.بی.سی' و 'اسکای نیوز' استرالیا، 'گراهام اشتون' رئیس پولیس ایالت ویکتوریا، گفت که این مرد مسلح 29 ساله 'یعقوب خیر' متولد سومالی و ساکن شمال ملبورن با سوابق جنایی طولانی بود و به تازگی به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود.
اتهام وی قبل از زندان شرکت در یک سرقت مسلحانه در سال 2012 بوده است.
وی پیش از آن نیز برای حمله به پوسته ارتش در سیدنی در سال 2009 متهم شده بود و پس از 16 ماه زندان، تبرئه شد.
این مقام پولیس استرالیا اعلام کرد گروه تروریستی داعش مسئولیت حادثه روز دوشنبه ملبورن را پذیرفته است.
وی به خبرنگاران، گفت گروه داعش مسئولیت حادثه را بر عهده گرفت، اما این گروه همیشه تمایل به پذیرش مسئولیت هر چیزی که اتفاق می افتد، دارد.
'یعقوب' با اصلیت سومالی پیش از گروگان گیری در این مجتمع مسکونی در ملبورن در سالن انتظار مجتمع یک مرد چینی متولد استرالیا را به قتل رساند.
کمیسر پولیس ایالت ویکتوریا استرالیا گفت: ما همچنان در حال تحقیق در مورد این حادثه هستیم که آیا برنامه ریزی شده و تروریستی است یا اینکه تصادفی اتفاق افتاده است.
وی گفت: ما هنوز نمی دانیم که دقیقا چه اتفاق افتاده است. ما چیزی شبیه به یک یادداشت و یا هرگونه نظری در مورد این حادثه را در اطراف محل حادثه نیافتیم.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала