امارات شرایط برای از سرگیری روابط با قطر را اعلام کرد

© Fotolia / Philipusامارات شرایط برای از سرگیری روابط با قطر را اعلام کرد
امارات شرایط برای از سرگیری روابط با قطر را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که مقام‌های قطری باید «نقشه راهی» را تدوین و اجرای آن را برای حل بحران کنونی بین دوحه و کشورهای عربی خلیج‌فارس تضمین کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که مقام‌های قطری باید «نقشه راهی» را تدوین و اجرای آن را برای حل بحران کنونی بین دوحه و کشورهای عربی خلیج‌فارس تضمین کنند.

قرقاش، روز دوشنبه در پیامی در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: «آیا امکان دارد که این برادر رفتار خود را تغییر دهد؟ تا حافظ عهد و منشورها باشد و (حق) برادری و همسایگی را حفظ کند و در غم‌ها و شادی‌ها شریک باشد؟ این امور به سادگی، چارچوب راه‌حل است.»

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در توییتی دیگر نوشت: «با توجه به تجربه‌های قبلی، بایستی یک چارچوبی برای آینده مشخص شود تا امنیت و ثبات منطقه تقویت شود، بایستی بعد از پیمان‌شکنی‌ها اعتمادسازی شود، بایستی یک نقشه راه تضمین شده تدوین شود.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی روز دوشنبه در اقدامی همزمان روابط دیپلماتیک خود با قطر را، به‌خاطر آنچه که «حمایت دوحه از تروریسم» یا «حفاظت از امنیت ملی» خود نامیدند، قطع کردند.

عربستان،‌ امارات و بحرین نیز اعلام کرده‌اند که تمامی مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی با قطر را مسدود می‌کنند.

در مقابل،‌ دوحه روز دوشنبه با ابراز تاسف از قطع روابط این کشورها با قطر گفت که تصمیم این کشورها برپایه ادعاهای دروغین و بی‌اساس اتخاذ شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала