جنبش روشنایی خواستار محاکمه حنیف اتمر شد

© Photoجنبش روشنایی خواستار محاکمه حنیف اتمر شد
جنبش روشنایی خواستار محاکمه حنیف اتمر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران جنبش روشنایی افغانستان با تأکید بر برکناری مشاور امنیت ملی کشور گفته اند که حکومت وحدت ملی از حملات انتحاری برای "تقویت سلطه خود علیه جریان‌های مستقل و عدالتخواه" در این کشور استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سران جنبش روشنایی در کابل، حکومت وحدت ملی افغانستان را به استفاده ابزاری از حملات انتحاری علیه مخالفان این حکومت متهم کردند.

در بیانیه جنبش روشنایی با اشاره به این که دستگاه‌های امنیتی با تروریست‌ها هماهنگ عمل می‌کنند، آمده است- " این اتفاقات اخیر در افغانستان ثابت کرد که حکومت وحدت ملی از حملات انتحاری به عنوان ابزاری برای تقویت سلطه خود و سرکوب جریان‌های عدالت‌خواه استفاده می‌کند".

جنبش روشنایی خاطرنشان ساخته است که- "سال گذشته حمله به تظاهرات این جنبش نشان داد که این توطئه با هماهنگی سران و شورای امنیت افغانستان صورت گرفته بود".

سران این جنبش بار دیگر خواستار برکناری و محاکمه حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان و مقامات ارشد نیروهای امنیتی شدند.

این در حالیست که روز گذشته صلاح‌الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی و وزیر امور خارجه افغانستان نیز در واکنش به انفجارهای کابل تاکید کرد که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان باید برکنار شود.

وی همچنین گفته بود که توافقنامه حکومت وحدت ملی باید بزودی اجرایی و حوادث اخیر از جمله حمله روز گذشته به سران حزب جمعیت نیز پیگیری شود.

ربانی در جریان سخنرانی اش افزود: "کشتار معترضان و حملات انتحاری اخیر نشان‌دهنده ضعف و به وجود آمدن پرسش‌های جدی در مدیریت نیروهای امنیتی افغان است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала