شهردار لندن خواستار لغو سفر ترامپ به بریتانیا شد

© AP Photo / Frank Augsteinشهردار لندن خواستار لغو سفر ترامپ به بریتانیا شد
شهردار لندن خواستار لغو سفر ترامپ به بریتانیا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دلیل این اعلامیه صادق خان، نشر تویت‌های منتقدانه رییس جمهور امریکا راجع به سخنان شهردار لندن درمورد حمله تروریستی در این شهر، می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Daily Telegraph، صادق خان، شهردار پایتخت بریتانیا پیشنهاد کرده است تا سفر رسمی دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا در خزان سال جاری به بریتانیا لغو شود. گفته می‌شود، دلیل این اعلامیه شهردار لندن، نشر تویت‌های منتقدانه ترامپ درمورد سخنان صادق خان پس از حمله تروریستی شهر لندن، می‌باشد.

صادق خان روز دوشنبه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بریتانیایی گفت: "من فکر نمی‌کنم، در صورتیکه سیاست رییس جمهور امریکا علیه آنچه ما از آن دفاع می‌کنیم، باشد، ما مجبور به هموار نمودن فرش سرخ برای او باشیم". با این حال، شهردار لندن فکر نمی‌کند که این موضوع به روابط و همکاری میان لندن و واشنگتن آسیب برساند.

وی افزود: "زمانیکه شما روابط خاص داشته باشید، درست مثل این است که شما یک دوست نزدیک داشته باشید- شما همیشه در زمان مشکلات با هم اید، اما زمانیکه او اشتباه می‌کند، شما از او انتقاد می‌کنید. مواردی زیادی وجود دارند که در آنها دونالد ترامپ اشتباه می‌کند".

این درحالیست که وزارت خارجه بریتانیا در این مورد نظر برعکس شهردار لندن را ابراز کرده است.

وزیر خارجه بریتانیا گفت: "دعوتنامه فرستاده شده است و پذیرفته شده است، من دلیلی را برای بازنگری آن نمی‌بینم". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала