قطع روابط با قطر و تاثیر ان بر دیگر کشور ها

© REUTERS / Thomas Whiteخريطة قطر
خريطة قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطع روابط با قطر تاثیری مرگباری بر اقتصاد دیگر کشور ها واز جمله خود قطر خواهد داشت .

شرکت هواپیمایی اتحاد اماراتی، روز سە‌شنبە شانزدهم جوزا /خرداد تمامی روابط خود با فرودگاه قطر را قطع کرد، این پرواز ها روزانە بە ٤ پرواز می‌رسید، پس از آن چند شرکت دیگر نیز همان تصمیم را اجرا کردند و پروازهای خود بە دوحە را کنسل کردند.
دوحە، آسیا و اروپا را بە همدیگر وصل می‌کرد وروزانە دەه‌ها پرواز را از اروپا بە کشورهای خلیج می‌رساند، اکنون تمام این پروازها حذف می‌شوند و بە همین دلیل میلیون‌ها دلار ضرر بە مرکز هواپیمایی قطر وارد می‌کند. علاوە بر آن از نظر ورود گردشگران خارجی نیز این کشور دچار تورم خواهد شد.
قطر برای تامین وسایل تغذیەای این کشور بە واردات نیاز دارد، و تاکنون این واردات از مرز عربستان انجام می‌گرفت. ااکنون با این تحریم، باید از راه دریا و آسمان این واردات انجام گیرد کە این کار نیز هزینەهای زیادی برای قطر بە دنبال خواهد داشت.
کارشناسان اقتصادی معتقدند این اقدامات فشار زیادی بە قطر و ساکنان آن وارد خواهد کرد، زیرا ساکنان این کشور با روبەروشدن با کمبود غذا بە خانوادەی پادشاه اعتراض خواهند کرد..
قرار است کە جام جهانی فوتبال در سال 2022 در قطر انجام گیرد، بە همین دلیل قطر مشغول ایجاد ٨ ورزشگاه بین‌المللی بود، هزینەی ساخت این ورزشگاه‌ها بسیار زیاد است ، بیشتر لزومات ساخت این ورزشگاه‌ها از مرز عربستان وارد قطر می‌شدند، با بستە شدن این راه باید تمام لزومات از راه دریایی وارد شوند، بە همین دلیل قیمت آنان چند برابر خواهد شد.
کشورهای خلیج از شهروندان خود خواستەاند کە در اولین فرصت بە کشور خود بازگردند و در قطر را ترک کنند، اگر بازگشت شهروندان عربستان و بحرین و یمن بە قطر زیانی وارد نکند، بازگشت شهروندان مصر از قطر قطعا زیان بزرگی بە این کشور وارد خواهد کرد زیرا نزدیک بە 180 هزار نفر از مصریهها در صنعت‌های ساختمانی، مهندسی و پزشکی در قطر مشغول بە کار بودند، با بازگشت آنان بە کشورشان، قطر دچار تورم بزرگی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала