کلوپ ویدیو

عقاب های کرملین(ویدیو)

عضو شوید
عقاب های شکاری بیش از دهها سال است که در کرملین زندگی می کنند و نه فقط زندگی و از یادبودهای معماری محافظت می کنند.

در محوطه کرملین مسکو سالهاست که سرویس پرنده شناسی مستقر است. این بخش در پایه تپه « باروویتسکی» در بخش پایینی کرملین در ساحل دریای مسکو قرار دارد. از سال های ۱۹۷۰ میلادی قرن گذشته عقاب ها و شاهین ها در آنجا زندگی می کنند. این ها تنها پرندگانی هستند که با کمک آنها می توان پرواز زاغ ها در محوطه کرملین مسکو و خیابان های پیرامون آن را تنظیم کرد.
زاغ ها ضرر قابل توجهی به کلیساها می رسانند و با نوک زدن های زیاد تکه های طلا را از گنبدهای آنها می کنند. به این دلیل هر شب پرنده شناسان همراه دستیاران پرنده خود محوطه کرملین را بازرسی می کنند. نتیجه مشخص است:این پرندها دیگر جای خواب خود را در مرکز پایتخت مهیا نمی کنند.
باید گفت که کرملین جای بسیار خوبی برای رها کردن شاهین تیزپر است. گواه وجود این پرنده تیزپر در کرملین وجود دارد. این پرنده در برج ناقوس ایوان کبیر آشیانه داشت. معماری این برج شباهت زیادی به محوطه کوهستانی دارد. به این دلیل این جایی است که قوش تیزپر می تواند آشیانه بسازد.
در سال ۲۰۱۲ اولین پرندگانی که فقط ۳۰ روز از عمرشان می گذشت به کرملین آورده شدند. طی دو هفته آنها در محفظه های ویژه ای که در داخل یکی از برج ها قرار داشت زندگی کردند. آنها را با روش دور از تماس غذا می دادند تا پرندگان به انسان عادت نکنند. بعد دیواره محفظه را باز کردند. چند روز لازم شد تا پرندگان خردسال پرواز کنند. اما بزودی بالها را باز کردند. از شش شاهین تیزپر دوتای آنها به سوی ساختمان دانشگاه دولتی مسکو پرواز کردند. بقیه ترجیح دادند به کرملین برگردند.
دانشمندان امیدوارند که بزودی تعداد پرندگان شکاری در مسکو و روسیه بطور کلی احیا شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала