مقامات افغانستان با معاون وزیر خارجه ایران دیدار کردند

© Photo / ارگمحمدجواد ظریف و اشرف غنی
محمدجواد ظریف و اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه ایران با مقامات ارشد دولت افغانستان دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه ایران که به منظور شرکت در کنفرانس «روند کابل» به افغانستان سفر کرده است، عصر امروز با دکتر محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

رعب و وحشت در کابل - اسپوتنیک افغانستان
طرح پارلمان افغانستان برای رایزنی با معترضان کابل: از هر ولایت یک نماینده

در این دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تسلیت بابت جان باختگان روزهای گذشته در کابل و محکوم کردن اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی در افغانستان، حمایت کشورخود را از ابتکار "روند کابل" که با حضور 27 کشور و سازمان‌ بین‌المللی تحت مدیریت دولت افغانستان برگزار شد را اعلام داشت.

رئیس جمهور افغانستان بر ضرورت توسعه روابط حسنه و رو به رشد دو کشور تاکید کرد. دکتر محمداشرف غنی مجددا انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری کشور را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور هر چه بیشتر در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد.

در این دیدار موضوع توسعه راه‌های ترانزیتی بین دو کشور و تلاش برای اتصال هر چه بیشتر از طریق گسترش خطوط راه‌آهن، جاده و بهره‌گیری بیشتر از مسیرهای دریایی خصوصا با توجه به توافقنامه سه جانبه ایران، هند، افغانستان مورد گفتگو قرار گرفته و بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آن تأکید گردید. همچنین قرار شد کیمته‌های 5 گانه توافق شده بین دو کشور در سفر دکتر ظریف به کابل ، در آینده‌ای نزدیک در تهران برگزار شود.

دیدار با رئیس اجرایی

رحیم پور همچنین در سفر امروزش در کابل با دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان نیز بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار نیز راه‌های توسعه مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف مورد گفتگو قرار گرفت.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان در این دیدار مراتب امتنان و قدردانی دولت افغانستان را از مشارکت و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار روند کابل که در واقع قرار است به عنوان چتری برای دستیابی به همکاری و اجماع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با هدف استقرار امنیت و مصالحه ملی عمل کند، بیان داشت.

دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور

رحیم پور همچنین صبح امروز با «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز ملاقات و کلیه مسائل جاری و روابط امنیتی و همجواری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала