احمد ضیا مسعود: غنی و تیم فاسدش در پی ترور رقیبان خود است

© Photo / صفحه احمدضیا مسعودسوال حفیظ منصور از عبدالله و مسعود: ‌به دهن‌تان که شلغم نیست؟
سوال حفیظ منصور از عبدالله و مسعود: ‌به دهن‌تان که شلغم نیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حالا دشمن دیگری که در جمع گروه های تروریستی افزود شده است، گروه تروریستی ارگ است که در رأس آن اشرف غني قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، آقای مسعود در صفحه اجتماعی خود نوشت: سازماندهی حمله انتحاری تیم مشکوک اشرف غني در مراسم تشيع جنازۀ سالم ايزديار، به هدف از بين بردن سران جمعيت اسلامي افغانستان، يكبار ديگر ثابت ساخت كه تيم حاكم به مبارزۀ سياسي مسالمت آميز و مدني باور ندارد.

وی تاکید کرد که اشرف غني با تيم همراه و هم فکرش ميخواهند تا از طريق به راه انداختن ترور های زنجیره ای مخالفين سياسي، ترس و ارعاب را در جامعه سیاسی کشور نهادینه سازد و برای تداوم حکومت غیرمشروع خود در صدد حذف فزیکی رقبایی سیاسی شان برآمده است.

او می گوید، که رئیس حكومت وحدت ملي به خوبي ميداند كه در آينده سياسي و در موجوديت سران جمعيت اسلامي افغانستان شانس موفقيت و پیروزی را، جهت تطبیق برنامه های خصمانه و ضدمنافع مردمی دارا نمی باشد. به همين خاطر است که، سياست حذف و ترور را مانند حکومت های استبدادی گذشته اختيار كرده است.

این عضوجمعیت اسلامی افغانستان می گوید که "اشرف غنی احمدزی" می خواست با كشتار رهبران سياسي جمعيت، مانع تحقق برنامه های اصلاحی حکومت وحدت ملی گردد و راه را براي تدوام قدرت و تکرار تقلب های انتخاباتي ديگر مساعد سازد.

In this Monday, Dec. 14, 2015 file photo, Afghan President Ashraf Ghani speaks during a press conference in Kabul, Afghanistan. - اسپوتنیک افغانستان
غنی با صدور فرمان ضیا مسعود را برکنار کرد

وی افزوده است که طرز برداشت شخص من از شرایط کنونی امنيتي طوري است كه، بعد از حادثۀ تروریستی در مراسم نماز جنازۀ شهید سالم ایزدیار، هيچ جايي براي شخصيت هاي سياسي و منتقدين حكومت مصؤن و امن نيست و هر آن بايد منتظر بود تا تيم ارگ در صدد ترور كدام يك از مبارزان آزادي و عدالتخواه ما می باشند.

آقای مسعود در ادامه گفت: بعد از حادثۀ انتحاری بالای سران جمعیت، بر علاوۀ طالبان، داعش و سایر گروه های تروریستی که دشمن اصلي ما محسوب مي شوند، حالا دشمن دیگری که در جمع این گروه های تروریستی افزود شده است، گروه تروریستی ارگ است که در رأس آن اشرف غني قرار دارد.

احمد ضیا مسعود با اشاره به اینکه اين گروه مشكوك "ارگ" در تباني با سایر گروه هاي تروريستي و تروريست پرور، حاضر اند تا به هر فعالیت ضدانساني كه سبب تقويت اقتدار غیرمشروع شان شود دست بزنند هشدار می دهد که مبارزه سياسي و قاعده بازی سیاست بر خلاف مواد قانون اساسي و ارزش هاي جامعه دموكراتيك، از حالت مدني اش كاملاً خارج شده است و در حال تغییر به شیوه های خشونت بار و ترور فزیکی رقبای سیاسی درآمده است.

وی تاکید کرد، که عمل زشت و غیرانساني كه در تشيع جنازه جوان مبارز و نستوه صورت گرفت، بي اعتمادي هایي زيادي را در بين مردم و حكومت اشرف غني به وجود آورده است. گسترش اين بي اعتمادي ها مي تواند پيامد هاي بسيار خطرناك و ناگواري را در آینده نه چندان دور در پي داشته باشد.

به باور وی يگانه راه که می تواند به این بی اعتمادی ها خاتمه داده شود، استعفاي اشرف غني احمدزي و تشكيل حكومت مؤقت است. در غير آن در موجوديت اشرف غني و تیم مشکوک وی، كشور به سوي بحران های سیاسی و امنیتی بزرگی خواهد رفت که در آن وقت مهار کردن این بحران ها بسيار دشوار خواهد بود.

 

احمد ضیا مسعود می گوید، در حاليكه من با قاطعيت تمام و اراده محكم براي مبارزات طولاني عدالتخواهانه در كنار مردم خود ايستاده ام، از همه جوانان و نيروهاي تأثيرگذار سياسي مي طلبم كه نگذارند وطن عزيز ما به دست اين خأنين ملي به بربادي و تباهي گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала