تیراندازی در مجلس ایران

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر تیراندازی در راهروهای مجلس ایران
تیراندازی در راهروهای مجلس ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فردی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای مامور حفاظت در مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه،17 جوزا مقننه، افرادی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای حفاظت مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.
نیروهای کمک مشغول مداوای این مامور حفاظت مجلس هستند.
گزارش شده که فرد مهاجم همچنان به تیراندازی خود ادامه میدهد. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.
درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد. به گفته خبرنگار تسنیم از داخل مجلس، یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.
برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. 

طبق گزارش ایسنا، چهار فرد مسلح حوالی ساعت 10:30 به وقت محلی در حالی که تیراندازی می کردند وارد مجلس ایران شدند. این افراد مسلح با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند که ظاهراً سه نفر زخمی شدند.
یکی از نمایندگان مجلس ایران با تایید این حادثه تیراندازی گفت که این افراد در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق‌تر منتشر می‌شود.
در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران جلوگیری می شود.
درهای ورودی و خروجی مجلس مسدود است.
رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت که نیروهای حفاظت مجلس هنوز موفق به بازداشت فرد مسلح مهاجم نشده‌اند.ه گزارش خبرنگار تسنیم ، تاکنون 4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ اند. یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

عاملان تیراندازی که 3 نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. 2 تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است.

‏در محل نهاد ریاست‌ جمهوری، اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمیدهد. 

طبق گزارش مهر، تعداد مجروحان حمله به مجلس به 8 تن رسیده است. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در پی حمله صبح امروز افراد مسلح به مجلس شورای اسلامی دو نفر شهید و چند نفر هم زخمی شدند.

منابع خبری به خبرنگار تسنیم گفته‌اند: تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از 4 تروریست را به هلاکت برسانند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала