تجلیل از روز زبان روسی در سفارت روسیه در کابل

© Sputnik / Minaسفارت روسیه
سفارت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک از کابل، روز سه شنبه برابر با 6 جون از روز زبان روسی در سفارت فدراسیون روسیه در کابل تجلیل به عمل آمد.

 این جشن با حضور برخی مقامات دولت، استادان و برخی از محصلین دیپارتمنت پوهنتون دولتی کابل، انستیتوت پداگوژی، پوهنتون پولی تخنیک، اعضای انجمن توسعه جوانان افغان و دیگر موسسات تحصیلی کشور که در انها زبان و ادبیات روسی تدریس میگردد، برگزار شد. ابتدا محترم نیکراسوف ویاچیسلوف میخایلویچ رئیس خانه علم و فرهنگ روسیه در کابل مهمانان را خوش آمدید گفته و از تمام استادان که در عرصه آموزش زبان روسی در افغانستان تلاش می کنند، ابراز قدردانی کرد. علاوه براین آقای نیکراسوف یه طور خلص در مورد فعالیت های فرهنگی و بورسیه های اختصاصی فدراسیون روسیه به افغانستان به طور خلص معلوماتی را ارائه نمود.سپس الکساندر مانتیتسکی سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان روز زبان روسی که مصادف با زاد روز تولد الکساندر پوشکین شاعر بزرگ قرن 19 روسیه است را به مهمانان تبریک گفت.

سفارت فدراسیون روسیه در کابل‎ - اسپوتنیک افغانستان
تجلیل از روز زبان روسی درسفارت روسیه مقیم کابل‎+عکس

در ادامه برنامه چند محصل از کورس آموزش زبان روسی، قطعه شعرهایی که به زبان روسی آماده کرده بودند، به خوانش گرفتند که مورد استقبال مهمانان و به خصوص دیپلمات های روسیه قرار گرفت. به گفته یکی از محصلین که در حال آموزش لسان روسی است، زبان روسی بسیار یک لسان شیرین و ثروتمندی است، با وجود مشکل بودن گرامر زبان روسی، باز هم توانستم طول 4 ماه تا حدودی این لسان شیرین را بیاموزم. همچنین سفیر روسیه تقدیر نامه را به آقای محمد عارف حیدری رئیس انجمن توسعه جوانان افغان به خاطر تلاش این انجمن در عرصه آموزش زبان روسی اهدا کرد.
این برنامه توسط سحر زمانی مسئول ارشد روابط عمومی خانه علم و فرهنگ روسیه و یکی از استاد کورس آموزش زبان روسی اجرا گردید. علاوه براین ،یک گروه موسیقی سنتی، آهنگ های سنتی بی کلام را در این برنامه اجرا کردند.
جشن زبان روسی صرف افطاریه به پایان رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала