8000 شبه نظامیان افغان در خدمت ارمنستان

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЧлены движения Талибан, Афганистан
Члены движения Талибан, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارمنستان برای جنگ در قره باغ هشت هزار شبه نظامیان افغان را استخدام میکند

 اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری ASİMDER، شواهد عینی وجود دارد که ارمنستان به قلمرو اشغال شده توسط اذربایجان 8000 شبه نظامی اجیر افغان را فرستاده است.

Gyuksel Gulbey رئیس جامعه بین الملی در امور مبارزه با اعتراض بی اساس ارمن که درترکیه فعالیت دارد، اظهار داشته است که  ارمنستان اسرار این مساله را حفظ نمی نماید. اکثر شبه نظایمان با خانواده های شان از ایران به ارمنستان منتقل گردیده اند. آنها کسانی اند که در عرصه نظامی مهارت و توانائی دارند. زیرا افغانهای مهاجر دیگر راه ندارد، یا برگشت به وطن فقیر و  جنگدیده و یا درمقابل پول و امتیازات خدمت به دیگران.

شبه نظامیان افغانی برای 5 سال اجیر نیروهای ارمنستان اند که در این جریان ماهانه 3000 دالر معاش میگرند. برعلاوه میتوانند تابعیت ارمنستان را بگیرند و یا به عازم اروپا شوند. ما از اعزام افغانهای اجیر به ارمنستان از طریق تماس کاربران WhatsApp اطلاع بدست آوریم. برعلاوه در ایران منابع دقیق را نیز با خود داریم که این مساله را تائید کرده اند.

اوگفت: علت اعزام شبه نظامیان افغانی به قره باغ این است که ارمنستان در جنگ با اذربایجان در اپریل گذشته تلفات زیاد را متحمل شد، حالا نمی خواهند فرزندان خود را به جنگ بفرستند. باید افزود که اعزام شبه نامیان افغانی در قره باغ نتنها به اقتصاد ارمنستان تاثیر گذاشته است، بلکه امنیت منطقه را نیز تهدید میکند. زیرا با عث ایجاد سازمان های تروریستی و اردوگاه ها درقفقاز میگردد.

به گفته رئیس ASİMDER، مناقشه قره باغ وابسته به آذربایجان قوی با متحد قوی وی چون ترکیه میباشد، اما روسیه نقش اساسی را دراین عرصه بازی میکند. مهم این است که مناقشه قره باغ از طریق صلح امیز حل و فصل شود و قره باغ دوباره به اذربایجان متوصل گردد تا باشد که به این شکل منطقه از درگیری های نجات یابد. زیرا قفقاز امروزی بیلر باروت را بیاد میاورد که میتواند هر لحظه انفجار نماید. ترکیه سعی می ورزد بالای هر دو جناح درگیر تاثیر بگذارد. اما آذربایجان خواستار مبارزه به تصمیم عادلانه در این معضله میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала