اختلافات بین داعشی های ازبک و پاکستانی در افغانستان

© AP Photo / Allauddin Khanاختلافات بین داعشی های ازبک و پاکستانی در افغانستان
اختلافات بین  داعشی های ازبک و پاکستانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس نامه یکی از شبه‌نظامیان ارشد داعش که بدست رسانه ها رسیده، جنگ قدرت روزافزونی در داخل شاخه داعش در افغانستان میان شبه‌نظامیان ازبک و پاکستانی ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، گروه وابسته به داعش در افغانستان که خود را "گروه خراسان" می‌نامد، در حال جنگ با دولت تحت حمایت آمریکا و گروه طالبان است؛ گروهی که به لحاظ تاکتیکی، رهبری و ایدئولوژیکی با گروه خراسان متفاوت است.
نامه مذکور که متعلق به یکی از شبه‌نظامیان ارشد داعش در افغانستان است، امضایی با نام مستعار "معاویه ازبکستانی" دارد که ظاهرا پس از کشته شدن "عبدالحسیب" که آوریل در عملیات مشترک نیروهای افغانستان و آمریکا کشته شد، ادعای رهبری کرد.
ازبکستانی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه یک ازبک دیگر برای رهبری این گروه انتخاب شده، رد کرده و تاکید کرد که سرویس اطلاعات پاکستان عامل انتشار این شایعات است. در این نامه آمده است: "حتی اگر این اطلاعات درست باشد، معتقدیم که سرویس اطلاعات پاکستان عامل آن است و ما آن را نمی‌پذیریم چرا که همه ما برای خدا و دین او می‌جنگیم." او همچنین نسبت به "فعالیت پشت پرده کافران، ‌سرویس‌های اطلاعاتی و مکاران" هشدار داد.
شبه‌نظامیان متعلق به گروه‌های متحد می‌گویند،‌ شبه‌نظامیانی از آسیای میانه و نیز افغان‌ها خواستار آن هستند که رهبری این گروه از دست پاکستانی‌ها خارج شود؛ با وجود آنکه بنیانگذار داعش در افغانستان موسوم به "حافظ سعید خان" از اعضای قبایل پاکستانی است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала