در پیوند به تیراندازی به سوی معترضان گل نبی احمد زی به دادستانی کل افغانستان فراخوانده شد

© Sputnik / Zafershah Rouieوزیر کشور و دادستان کل افغانستان توسط مجلس مورد تایید قرار گرفتند
وزیر کشور و دادستان کل افغانستان توسط مجلس مورد تایید قرار گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در همین حال دادستانی کل می‌گوید، که بررسی‌ها درباره تظاهرات روز جمعه در کابل و حمله بر مراسم جنازه پسر معاون اول مجلس سنا ادامه دارند و این نهاد پیشرفت‌هایی نیز داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز در گزارشی نوشته است که دادستانی کل کشور، گل نبی احمدزی، فرمانده گارنیزیون کابل را در پیوند به تیراندازی به سوی معترضان به این نهاد فرا خوانده است.
برخی منابع به طلوع نیوز گفته اند که قرار بود آقای احمدزی پس از ظهر دیروز چهارشنبه به دادستانی کل حاضر شود.

رعب و وحشت در کابل - اسپوتنیک افغانستان
گل نبی احمدزی فرمانده گارنيزيون کابل از سمت اش بركنار شد

در همین حال دادستانی کل می‌گوید که بررسی‌ها درباره تظاهرات روز جمعه در کابل و حمله بر مراسم جنازه پسر معاون اول مجلس سنا ادامه دارند و این نهاد پیشرفت‌هایی نیز داشته است.
دادستانی کل اطمینان می‌دهد که هر گاه شخص و یا گروهی در این رویدادها مجرم شناخته شود در هر سطحی که باشند بی درنگ به کیفر خواهند رسید.
چگونگی به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز جمعه در پایتخت، روشن ساختن علت های جان باختن و زخم برداشتن برخی از تظاهر کنندگان و نیز آشکارساختن پهلو های پنهان حمله های انتحاری مرگبار مراسم به خاک سپردن پسر معاون اول مجلس سنا از موضوعاتی هستند که دادستانی به دستور رییس جمهور آن ها را بررسی می‌کند.
این گفته ها در حالی مطرح می شود که گزارش هایی تایید ناشده ای وجود دارد که گل نبی احمدزی از سمتش برکنار شده است، مساله ای که حکومت تاکنون آن را تایید نکرده است.
در همین حال روز گذشته جلسه سرقوماندان اعلی قوای مسلح به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور در ارگ برگزار شد اما فرمانده گارنیزیون کابل در این جلسه حضور نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала