لطیف پدرام :فکر نمی کردم حکمتیار به عنوان سخنگوی یک رژیم مزدور ظاهر شود

© Photo / U.S. Armyشرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان
شرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنفرانس خبری آقای حکمتیار را شنیدم فکر نمی کردم ایشان در شان خود بدانند که در نقش سخنگوی یک رژیم مزدور و دست نشانده ظاهر شوند.خود بار ها در اعلامیه های حزب این دولت را دولت دست نشانده خوانده اند. چه گونه شد که این دولت یک شبه مورد قبول خود و حزب شان واقع شد؟

به گزارش اسپوتنیک، لطیف پدرام در صفحه فیس بوک خود نوشت: حقیقت این است که همه می دانند و حتا خود مقامات بلند پایه ی کاخ سفید منجمله خانم کاندولیزارایس وزیر خارجه ی پیشین گفته اند که این دولت، دولت دست نشانده ی ما است.آقای حکمتیار امروز گفت این دولت یک واقعیت است. اما ما می خواهیم بگوییم واقعیت یک دولت دست نشانده. آقای حکمتیار هر چه بگویند هر دلیلی که بیاورند، بیاورند اما برای ما روشن است که آقای حکمتیار بر خلاف تمام ادعا های قبلی خود به این رژیم تسلیم شده اند.

پدرام: امریکا در صدد ایجاد حکومت تک‌قومی در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: امریکا در صدد ایجاد حکومت تک‌قومی در افغانستان است

 اما در مورد دادخواهان و مبارزان، اعلام می کنیم که مبارزه ادامه خواهد داشت و این رژیم متمرکز را دیر یا زود در هم خواهیم شکست و قدرت را عادلانه توزیع خواهیم نمود.
 من گمان می کردم آقای حکمتیار با واژه گان سیاسی و اجتماعی و سیر تحول معانی آن آشنا هستند، بر عکس درک آن ها از واژه ی «شهروند» کاملا غلط، غیر تخصصی و عوامانه بود. شهروند با هر تحولی در برابر رعیت و نوکر و برده است. خیال کرده اند بقیه کشور های جهان و دانشمندان و حقوق دانان که کلمه ی شهروند را به کار برده اند، ده و روستا و شهر را نمی شناختند، وایشان کشف مهمی کرده اند!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала