چین در پاکستان پایگاه نظامی می سازد

© AP Photo / Andy Wongپایگاه نظامی چین درپاکستان پایگاه نظامی می سازد
پایگاه نظامی چین درپاکستان پایگاه نظامی می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون مدعی شد چین در صدد ایجاد پایگاه نظامی در پاکستان و چند کشور دیگر از جمله جیبوتی که دارای موقعیت استراتژیک هستند می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم به نقل از داون نیوز، «پنتاگون» اعلام کرد چین قصد دارد پایگاه‌های نظامی در پاکستان و برخی دیگر از کشورها که دارای موقعیت استراتژیک دارند از جمله جیبوتی را دایر کند.
پنتاگون با اشاره به فعالیت‌های چین و پیشرفت این کشور افزود: چین بزرگترین بازار فروش اسلحه در جهان را داراست، و قصد دارد در کشورهایی که فعالیت‌های مشترک اقتصادی و استراتژیک دارند قدم‌های تازه‌ای بردارد.
در این گزارش آمده است: پاکستان یک متحد خوب و اقتصادی برای چین است که موقعیت استراتژیکی بسیار خوبی دارد و پکن در صدد ایجاد یک پایگاه نظامی در این کشور است.
طبق این گزارش چین طی سال‌های 2011 تا 2015 موفق شده است بیش از 20 میلیارد دلار اسلحه در سراسر جهان بفروشد که رقم بسیار بالایی به حساب می‌آید.
چین با پاکستان برای تولید 8 زیر دریایی هسته ای به توافق رسیده است طی ماه‌های آتی ساخت این زیردریایی‌ها به اتمام خواهد رسید.
آغاز کریدور اقتصادی چین و پاکستان باعث شده که پکن 46 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کند که همین بستر روابط بسیار خوبی بین چین و پاکستان شده است.
مناطق شمالی پاکستان به خصوص ایالت گلگت بلتستان که هم مرز با چین می‌باشد نقاط استراتژیکی بسیار مهمی برای کشورهای قدرتمند است که چین همواره سعی دارد در تسلط بر آن مناطق از آمریکا پیشی بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала