رئیس سابق اف بی آی : ترامپ از او نخواست تا تحقیقات در مورد روسیه را متوقف نماید

© AP Photo / J. Scott Applewhiteرئیس سابق اف بی آی : ترامپ از او نخواست تا تحقیقات در مورد روسیه را متوقف نماید
رئیس سابق  اف بی آی : ترامپ از او نخواست تا تحقیقات در مورد روسیه را متوقف نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز کامی رئیس سابق اف بی آی گفت ، رئيس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از او نخواسته بود تا تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را متوقف سازد .

به گزارش اسپوتنیک، جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) قرار است امروز (پنجشنبه) برای پاسخگویی در جلسه علنی کمیته اطلاعاتی سنا حاضر شود.
سایت کمیته اطلاعاتی سنا روز چهارشنبه بخش‌هایی از بیانیه‌ای که کومی قرار است در جلسه امروز قرائت کند را منتشر کرد. براساس این بیانیه کومی به کنگره آمریکا خواهد گفت که دونالد ترامپ از او خواسته بود به تحقیقاتش درباره تماس‌های مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق‌اش با روسیه خاتمه دهد. وی همچنین شهادت خواهد داد که رئیس‌جمهوری آمریکا به او گفته بود: "من انتظار وفاداری دارم."
کومی گفت ، ترامپ به او گفته بود که هیچگونه ارتباطی با روسیه ندارد و همچنان هیچگاه با زنان روسپی روسی اشنایی نداشته و همیشه تصور میکرد وقتی که به روسیه امده بود همیشه صدای او را ثبت میکردند.
با این حال به قول کومی ، ترامپ تحقیقات در رابطه با روسیه را به عنوان یک " ابر " خواند که بالای توانایی های او در جهت عمل کرد در منافع کشورش آویزان است.
دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش جیمز کومی را به اتهام عملکرد نامطلوبش در رسیدگی به ماجرای جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون اخراج کرد. دموکرات‌ها می گویند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره اتهام تعاملات سری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه بوده است.
کومی بررسی قضیه " اتهام ترامپ با روسیه " را که هم از جانب کاخ سفید و هم از طرف روسیه تایید نگردید است ، رهبری میکرد. همچنان رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون هم شکست خود را مرتبط به کومی میداند ک گویا او اطلاعات غلط را در مورد وی ده روز قبل از انتخابات فاش نمود بود.
اظهارات کتبی کومی حکایت از آن دارد که او خلاصه‌ای از همه گفتگوهای حضوری و تلفنی خود با رئیس جمهوری آمریکا را در کمیته اطلاعاتی سنا بازگو خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала