اعلام آمادگی پاکستان برای میانجگری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس

© Sputnik / Host photo agency/Alexey FilippovПремьер-министр Исламской Республики Пакистан Наваз Шариф
Премьер-министр Исламской Республики Пакистан Наваз Шариф - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط این کشور با دیگر کشورهای منطقه از جمله ایران، عربستان و قطر گفت: آماده ایم تا برای کمک به حل تنش ها در خاورمیانه میانجی گری کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد نواز شریف که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به شهر آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده است، در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه این اجلاس افزود: پاکستان آماده میانجی گری بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

تحقیر شدن پاکستان در نشست کشورهای اسلامی و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تحقیر شدن پاکستان در نشست کشورهای اسلامی و امریکا

وی با تاکید بر اهمیت روابط پاکستان با کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: کشورهای اسلامی باید در راستای کاستن تنش ها در منطقه نقش خود را ایفا کنند.
نواز شریف گفت: ما روابط خود را با ایران، عربستان و قطر بسیار مهم می دانیم و تلاش داریم تا از طریق دیپلماسی بتوانیم به بحران ها پایان دهیم.
پیش از این نخست وزیر پاکستان در گفت وگوی تیلیفونی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره تحولات منطقه به ویژه مباحث مربوط به قطر رایزنی به رایزنی پرداخت.
گزارش رسانه های پاکستان حاکی از سفر قریب الوقوع نواز شریف به عربستان، قطر و کویت است. این رسانه ها هدف از این سفر را تلاش پاکستان برای میانجی گری بین کشورهای عربی عنوان کرده اند.
روز گذشته نیز برخی رسانه های پاکستان از سفر یک هیات قطری به این کشور خبر دادند و اعلام کردند، که به احتمال زیاد، موضوع سفر این هیات به مسائل و تحولات اخیر میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و قطع رابطه عربستان با قطر مربوط است.
سید نوید قمر وزیر دفاع پیشین پاکستان که هم اکنون از نمایندگان ارشد پارلمان این کشور است، روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: برخی گزارش ها حاکی از سفر یک هیات قطری به پاکستان است و به نظر می رسد قطر و پاکستان رایزنی هایی را برای کمک به حل مسئله قطع رابطه ریاض با دوحه آغاز کرده اند.
'نفیس زکریا' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در خصوص قطع رابطه عربستان با قطر گفت: پاکستان معتقد به وحدت میان جهان اسلام است و تلاش های زیادی را برای تحقق این مهم انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала