ارگ: مردم افغانستان کودک نیست که هند آنها را در برابر پاکستان استفاده کند

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نجیب آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: مردم افغانستان کودک نیستند، که یک کشور از آن‎ها علیه کشور دیگر استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دولت وحدت ملی افغانستان این ادعای وزارت خارجه پاکستان راکه هند از افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند، رد کرده است.

نجیب آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این باره گفت: مردم افغانستان کودک نیستند، که یک کشور از آن‎ها علیه کشور دیگر استفاده کند.

وی افزود: پاکستان می‎خواهد به چشم دیگران خاک بریزد. افغانستان هیچگاه به هند اجازه نمی‎دهد، که از این کشور  علیه خاک پاکستان استفاده کند. هند هم تلاش نکرده که از خاک افغانستان علیه پاکستان کار گرفته شود.

آزاد گفت: پاکستان از افغان‌ها علیه کشور خود‌شان یعنی افغانستان استفاده کرده‎ است.

Премьер-министр Исламской Республики Пакистан Наваз Шариф - اسپوتنیک افغانستان
اعلام آمادگی پاکستان برای میانجگری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس

نفیس ذکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ادعا کرده بود، که هند از مردم افغانستان علیه پاکستان و سبوتاژ کردن روابط افغانستان و پاکستان کار می‎گیرد.

وی گفت: امروز هند یک بازی غیر مستقیم را در افغانستان انجام می‎دهد. هند در حالی که علیه پاکستان و هم سبوتاژ کردن روابط افغانستان و پاکستان عمل می‎کند، از افغانستان نیز استفاده می‌کند.

ذکریا همچنین گفته ‎است، که افغانستان و پاکستان برای غلبه بر تهدید تروریسم نیازمند همکاری نزدیک با یکدیگر هستند.

نجیب آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این سخنان ذکریا گفت، انتظار دارند پاکستان آنچه را می‎گوید عملاً انجام بدهد.

وی افزود: پاکستان در گذشته به تعهداتی که در مورد مبارزه علیه تروریسم سپرده عمل نکرده ‎است.

مقام‌های افغانستان می‎گویند، پاکستان میان تروریستان تفکیک قایل می‎شود و علیه شورشیانی که حمله‌های مرگبار را از خاک پاکستان در افغانستان انجام می‎دهند، مبارزه صادقانه نمی‎کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала