گروه تروریستی داعش در ولایت غور در حال سربازگیری است

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaگروه تروریستی داعش در ولایت غور در حال سربازگیری است
گروه تروریستی داعش در ولایت غور در حال سربازگیری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش ادعا دارند که در ولایت غور در حال آموزش اعضای شان می‌باشد، ادعایی که از سوی فرمانده پولیس غور تأیید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گروه داعش با پخش نوار تصویری در غور ادعا کرده‌اند که در حال آموزش اعضای شان درین ولایت هستند. فرمانده پولیس غور با تائید این نوار تصویری می‌گوید که گروه داعش در حال ساختن یک پایگاه در شمال شهر فیروز کوه است و ده‌ها تن به شمول کودکان را برای انجام حمله‌های هراس افگنانه آموزش می‌دهد.

درهمین حال شماری از اعضای شورای ولایتی غور از لانه سازی گروه داعش درین ولایت هشدار می‌دهند.

تصویرهای که از سوی گروه داعش پخش شده‌اند، پولیس غور تائید می‌کند که این نوار تصوری از سوی تبلیغ کننده‌گان این گروه در شمال شهر فیروز کوه، مرکز ولایت غور تهیه و پخش شده‌اند.

این تصویرها نشان می‌‍دهد که این گروه در حال آموزش کودکان و نوجوانانی‌اند که در منطقه مرغاب در یک مدرسه تازه به این گروه پیوسته‌اند و با داعش بعیت می‌کنند.

آموزگاران این کودکان به زبان عربی سخن می‌گویند و اعلام می‌کنند که از دستورهای ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، پیروی می‌کنند.

فرمانده پولیس غور می‌گوید که نه تن از فرماندهان خارجی این گروه از بیرون کشور به مرغاب رفته‌اند و روند آموزش سربازانی که تازه به این گروه پیوسته‌اند، بدوش آنان است.

جنرال مصطفی محسنی، فرمانده پولیس غور، گفت: «گروه داعش تصمیم دارد که در منطقه مرغاب در شمال شهر فیروز کوه برایش یک پایگاه بزرگ بسازد که این کار نگران کننده است و اگراین پایگاه‌ها ساخته شوند، گروه داعش ازین بخش‌ها نه ولایت کشور را تهدید خواهند کرد.»

مقام‌ها در غور می‌گویند که رهبری این گروه را درمنطقه مرغاب غور دو فرمانده محلی بنام‌های قاری رحمت الله و مولوی تاج محمد که پیش ازین نیز در مخالفت با حکومت می‌جنگیدند، بدوش گرفته‌اند.

درهمین حال برخی از اعضای شورای ولایتی غور از حضور گروه داعش در منطقه مرغاب، در شمال شهر فیروز کوه، و سربازگیری این گروه نگران‌اند و حضور این گروه را در غور تهدید جدی برای بخش‌های شمال وغرب کشور می‌دانند.

بصیراحمد قادری، معاون شورای ولایتی غور، گفت: «اگراعضای این گروه در مرغاب پایگاه بسازند و فعالیت‌های شان توسعه پیدا کند، می‌توانند تهدید بزرگی برای غور به حساب بیایند و این واقعآ نگران کننده است.»

درهمین حال شماری از فعالان جامعه مدنی غور می‌گویند که داعش از یک سال به این‌سو در غور سربازگیری می‌کند، اما نهادهای امنیتی برای سرکوب این گروه کاری نکرده است و در حال حاضر، داعش درین بخش‌ها در حال توسعه است.

محمد گل پویا، فعال جامعه مدنی در غور، گفت: «این گروه یک سال می‌شود که درین بخش‌ها جا گرفته و برای شان لانه ساخته‌اند. حتا از مرغاب به دیگر بخش‌ها می‌روند و برای شان سربازگیری می‌کنند که این روند برای غوری‌ها سخت نگران کننده است.»

دره مرغاب در شمال شهر فیروز کوه، محلی که گروه داعش حضور دارند، شصت کیلومتر از مرکز این ولایت فاصله دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала