آلمان: هدف انفجار اخیر کابل سفارت آلمان بود

© Sputnik / D.Fuladiآلمان: هدف انفجار اخیر کابل سفارت آلمان بود
آلمان: هدف انفجار اخیر کابل سفارت آلمان بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع امنیتی این کشور اعلام کردند که هدف حمله مرگبار کابل، سفارت آلمان در افغانستان بوده است اما آماده باش نیروهای امنیتی افغان سبب شد تا دیپلمات‌های آلمانی و کارمندان این سفارت از حمله نجات یابند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نفل از تسنیم، مجله خبری «فوکس» آلمان به نقل از بررسی‌های اولیه نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد که هدف انفجار اخیر در منطقه وزیر اکبر خان کابل، دیپلماتهای آلمانی بوده است.
براساس این گزارش، زیرکی یک نفر از نیروهای امنیتی افغان که خودوری بمبگذاری شده را قبل از ورود به ناحیه امن دیپلماتنشین متوقف کرده سبب نجات جان دیپلمات‌های آلمانی از این انفجار مرگبار شده است.
کمتر از 10 روز قبل یک دستگاه تانکر مملو از مواد منفجره در چهارراه «زنبق» منطقه «وزیراکبر خان» شهرکابل زمانی منفجر شد که نیروهای امنیتی افغان مانع ورود وی به ناحیه امن شده بودند.
این حمله که دست کم 150 کشته و نزدیک به 500 زخمی به جا گذاشته است یکی از خونین ترین حملات به غیر نظامیان در چند سال اخیر در شهر کابل محسوب می‌‌شود.
در ادامه گزارش این رسانه آلمانی آمده است که تانکر فاضلاب که مملو از مواد منفجره بوده، تلاش داشته است تا به بهانه تخلیه فاضلاب وارد ساختمان سفارت آلمان شود اما یک نیروهای امنیتی بعد از اینکه در تماس با سفارت فهمیده بود که قرار نبوده هیچ تانکری بیاید از ورود این تانکر به منطقه امن و حاشیه سفارت آلمان جلوگیری می‌کند.
یک مقام ارشد آلمانی گفت: اگر این تانکر وارد ساختمان سفارت و یا در محوطه آن انفجار می‌کرد هیچ یک از کارمندان و دیپلمات‌های ما زنده باقی نمی‌ماندند.
گرچه در این انفجار سفارت آلمان و سایر سفارتخانه‌های خارجی آسیب دیده بودند اما هیچ یک از کارمندان این سفارت کشته و یا زخمی نشده‌اند.
از سوی هم هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اما حکومت افغانستان اعلام کرده که این حمله از جانب سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و «شبکه حقانی» صورت گرفته که پاکستان این موضوع را به شدت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала