دانشمندان روسیه سیستم ارتباط موبایل را برای کاردرشرایط اضطراری اختراع نمودند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر متخصصین روسیه سیستم ارتباط موبایل را برای کاردرشرایط اضطراری اختراع نمودند
متخصصین روسیه سیستم ارتباط موبایل را برای کاردرشرایط اضطراری اختراع نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان دانشگاه سامارا و دانشگاه فدرالی کریمیا سیستم ارتباطی موبایل های را ایجاد مینمایند که در صورت وقوع حادثات تکنالوژیکی و آفات طبیعی که باعث توقف ستیشن های دایمی اپراتور های تلفون های مبایل میگردد بدون وقفه قابلیت استفاده را داشته باشد .

به گزارش اسپوتنیک، آندری سوخوف، استاد دانشگاه سامارا می گوید سمارتفون های هوشمند قابلیت ایجاد شبکه های خود سازمان یافته را دارا میباشند. شبکه های مذکور به وسیله پیدا نمودن موبایل های دیگر و برقرار کردن تماس با انهااز طریق بلوتوث یا وای فای ایجاد می شوند. برای این تماس اپراتور تلفن موبایل و وهمچنان اینترنت اصلا ضرورت نمیباشد
طوریکه در دانشگاه های متذکره اشاره نمودند ، از چنین میتود میتوان در صورت وقوع حادثات تکنولوژیکی و آفات طبیعی و همچنین در موارد قطع عمومی برق استفاده نمود. این تخنیک امکان آنرا فراهم میسازد تا گروه های امدادگران و داکتران با هم در تماس بوده و از محل حوادث ویدئو ها را تبادله نمایند.
اما مسئله اساسی اینست که در شرایط شهرهای بزرگ ، سیگنال از طریق تلفن های هوشمند طی مدت زمان بسیارطولانی پخش میگردد و رسیدن آن تا مقصد گاهی تا 40 دقیقه طول خواهد کشید.
دانشمندان دانشگاه سامارا میتود ایجاد مسیر کوتاه و یا هم با حداقل تعداد وسایل نمونه ای را ایجاد کرده اند که امکان انرا فراهم میسازذ تا سیگنال طی چند دهم یک ثانیه بههدف برسد. این روش گوشی هایی که در سئانس ارتباطی شرکت ندارند ، فقط نقش هادی را ایفا می کنند و صاحبان آنها نباید حتما این گوشی ها را بلند کنند.
کارشناسان فعلا پیش نمونه دستگاه مربوطه را بر اساس یک کمپیوتر کوچک و تلفون هوشمند معمولی ساخته اند که مجهز به اپلیکیشن مخصوص است. زمان لازم برای برقراری ارتباط تقریبا پنج هزارم یک ثانیه است اما فعلا ویدئو را می توان تنها در فاصله های کوتاه فرستاد. کار تکمیل اپلیکیشن مربوطه ادامه دارد.
آندری سوخوف، استاد دانشگاه سامارا یادآوری نمود: ما با همکاران خود از کریمیا آزمایشاتی را انجام خواهیم داد و پلان نموده ایم که دستگاه قادر به کار را در اواخر سال 2017 عرضه کنیم". در نظر است در آینده چنین سیستم ارتباطی به شکل اپلیکیشن موبایل عرضه شود تا هرکس بتواند آنرا دانلود کرده و نصب کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала