نیرو های ارتش سوریه به مرزهای عراق رسیده اند

© AP Photo / Ariel Schalitنیرو های ارتش سوریه به مرزهای عراق رسیده اند
نیرو های ارتش سوریه به مرزهای عراق رسیده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد، قطعات ارتش این کشورتوانستند بعد از نابودی تجمعات داعش وارد مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق منطقه صحرای سوریه "بادیه الشام" شوند.

به گزارش اسپوتننیک ، به نقل ایسنا ، قطعات ارتش سوریه با همکاری هم‌ پیمانان خود توانستند روز جمعه به مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق بادیه برسند.
وی خاطرنشان کرد، قطعات ارتش و نیروهای مسلح با همکاری هم ‌پیمانان خود به عملیات نظامی موفقیت‌آمیز خود در عمق صحرای سوریه ادامه داده و توانستند بعد از ظهر جمعه به مرزهای سوریه و عراق برسند.

به گفته این منبع، قطعات ‌ ارتش مقرهای نظامی خود را در منطقه را بعد از نابودی آخرین تجمعات داعش در این منطقه تثبیت کردند.
شبکه المیادین نیز گزارش داد، ارتش سوریه بر مساحت 5000 کیلومتری تسلط یافته که به مساحت ۱۵ هزار کیلومتری که از آغاز عملیات در بادیه تسلط یافته بود، افزوده می‌شود.
به گزارش ناظرین حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان این کشور است، ارتش سوریه برای اولین بار از سال 2015 به مرزهای مشترک با عراق در شرق سوریه رسیده است.
احتمالا این پیشروی ارتش منجر به تنش جدید با ائتلاف ضد داعش می‌شود.
ناظرین حقوق بشر سوریه گزارش داد، ده‌ها نیروهای هم‌ پیمان ارتش سوریه به نقطه‌ای در نزدیکی مرزها یعنی به 70 کیلومتری شمال شرق گذرگاه التنف رسیدند.
ائتلاف هنوز هیچ واکنشی به این پیشروی نداشته است اما تاکید کرده است، اقدام نیروهای هم‌پیمان سوریه همچنان مایه نگرانی ماست و تدابیر لازم را برای حمایت از نیروهای خود که در منطقه حضور دارند، اتخاذ می‌کنیم.
سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد، ارتش سوریه بر مسافت 105 کیلومتری مرزهای اردن و سوریه تسلط یافته است.
این مقام نظامی روس افزود: نیروهای مسلح سوریه با مقاومت جنگنده‌های ائتلاف در زمان نزدیک به جنوب سوریه روبه‌رو شدند و روسیه از آنها خواست به مقرهای جدید ارتش سوریه نزدیک نشوند.
این تحولات یک روز بعد از هدف قرار دادن نیروهای هم‌پیمان نظام در اطراف پایگاه التنف و در پی آن هدف گرفتن پهپاد متعلق به نیروهای حامی بشار اسد توسط نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در جنوب سوریه است.
همچنین جف دیویس، سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام کرد، روسیه برای آرام کردن اوضاع در نزدیکی شهرک التنف در جنوب سوریه بسیار همکاری دارد.
قوماندان دیویس اظهار داشت، منطقه نزدیک به التنف که آمریکا آن را منطقه حائل برای خود می‌داند، آرام است و آن به تلاش‌های روسیه در این زمینه بازمی‌گردد.
وی ادامه داد، مذاکرات در این زمینه با مقامات نظامی ارتش روسیه و در سطح عالی‌رتبه وجود داشته است.
ارتش سوریه نیز اعلام کرد، نیروهای ما توانستند به مرزهای مشترک با عراق در شمال شرق التنف رسیده و بر مساحت 20 هزار کیلومتری تسلط یابند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала