امریکا ازبمب های حاوی فسفر سفید در سوریه استفاده کرد

© REUTERS / Osman Orsalامریکا ازبمب های حاوی فسفر سفید در سوریه استفاده کرد
امریکا ازبمب های حاوی فسفر سفید در سوریه استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آخرین جنایت آمریکا علیه مردم الرقه،‌20 غیرنظامی جان باختند- امریکا هیچ تفاوتی میان داعشی ها و غیر نظامیان قایل نیست.

. به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم ،عملیات نظامی در الرقه در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های آمریکایی که هیچ تفاوتی میان داعش و غیرنظامیان قائل نیستند،‌ مناطق غیرنظامی را بمباران می‌کنند به طوری که صدها غیرنظامی تا کنون در این حملات جان باخته‌اند و حالتی از رعب و وحشت و آوارگی مستمر در میان آوارگان به وجود آمده است که این مسئله را وزارت خارجه سوریه محکوم کرده است، این در حالی  است که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده و جنایاتی را که آمریکا علیه مردم الرقه مرتکب می‌شود،‌نادیده می‌گیرد. در آخرین جنایت آمریکا علیه مردم الرقه،‌20 غیرنظامی در محله‌های المشلب و الرمیله در غرب این شهر جان باختند،‌آمریکا از بمب‌های حاوی فسفر سفید که استفاده از آن در سطح بین المللی ممنوع است،‌در این حملات استفاده کرده است.

به گفته ناظران نظامی،‌آمریکا از چنین سلاح‌های ممنوعه‌ای برای تسریع در عملیات و تخلیه سریع شهر استفاده می‌کند،‌زیرا واشنگتن به دنبال تسریع در سیطره بر شهر الرقه است تا همانند موصل یک جنگ فرسایشی رخ ندهد.

فسفر سفید با سوختن و حرارت بالا سبب ذوب شدن اعضای بدن انسان می‌شود به همین سبب  کاربرد آن در سطح بین المللی ممنوع اعلام شده است.

این در حالی است که بیش از 150 هزار غیرنظامی در پی حملات بی‌هدف جنگنده‌های آمریکایی و یورش گروه‌های مورد حمایت آمریکا یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه‌های همسو از چندین محور به الرقه و بروز درگیری‌های سنگین با داعشی‌ها درمنازل خود محاصره شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала