مذاکره هیئت رستاخيز تغيير با نمایندگان مجلس

© Sputnik / D.Fuladiمذاکره هیئت رستاخيز تغيير با نمایندگان مجلس
مذاکره هیئت رستاخيز تغيير با نمایندگان مجلس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۳۴ نمایندۀ مجلس که عضو هیئت گفت‎وگو کننده با حکومت و معترضان هستند، می‎گویند که پیش نویس طرحی را آماده کرده اند که بر بنیاد آن، افزون بر به میان آمدن اصلاحات در نهادهای امنیتی، بر برکناری حلقه‎‎های مشکوک و پرسش بر انگیز در این نهادها نیز تأکید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلمع نیوز، اعضای هیئت گفت‎وگو کنندۀ مجلس می گویند که پس از گفت‏وگو با حکومت، طرحی را که اکنون زیر کار است نهایی خواهد ساخت و آن را روز دوشنبه هفتۀ جاری، برای تصویب به نشست عمومی مجلس نماینده‎گان خواهند سپرد.
فوزیه کوفی، یک عضو این هیئت گفت: «اصلاحات جدی در سیستم کادری نهاد‏های امنیتی به شمول پاک سازی نهادهای امنیتی از افراد مشکوک و افراد که در مورد شان سوال وجود دارد، شمامل این طرح است.»
در همین حال، شماری دیگر از اعضای این هیئت می‎گویند که در این طرح، بسیاری از خواست‎های معترضان گنجانیده شده اند و برای عملی شدن خواست‎های قانونی معترضان در کنار آنان خواهند ایستاد.
عبیدالله بارکزی، عضو دیگر این هیئت بیان داشت: «در چوکات قانون، آن خواست‎های شان که قانونی استند ما با آنها همکار استیم».
منابعی می‎گویند که رییس جمهور و رییس اجراییه روز شنبه با هم دیدار کردند و در این دیدار در بارۀ خواست‏های جمعیت اسلامی و معترضان رای‎زنی کرده اند.
ریاست جمهوری و ریاست اجراییه از این دیدار جزییاتی بدست نمی دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала