نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه آغاز گردید

© REUTERS / Marcos BrindicciБолельщик сборной Франции во время соревнований по плаванию на Олимпийском водном стадионе в Рио-де-Жанейро
Болельщик сборной Франции во время соревнований по плаванию на Олимпийском водном стадионе в Рио-де-Жанейро - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم فرانسه امروز در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور پای صندوق‌های رأی می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک، مردم فرانسه امروز (یکشنبه) در نخستین دور از انتخابات پارلمانی کشورشان پای صندوق‌های رأی می‌روند.

ناپلئون و اوباما برای ورود به پارلمان فرانسه رقابت می کنند! - اسپوتنیک افغانستان
ناپلئون و اوباما برای ورود به پارلمان فرانسه رقابت می کنند!

انتظار می‌رود حزب امانوئل ماکرون — رئیس‌جمهور فرانسه — در این انتخابات که در دو دور برگزار می‌شود، اکثریت آرا را کسب کند. دور دوم این انتخابات، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
تنها یک ماه پس از پیروزی ماکرون 39 ساله و بانکدار پیشین در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و حضور او در رأس دومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو، بیشتر نظرسنجی‌ها از پیروزی حزب یک‌ساله وی در انتخابات پارلمانی حکایت دارد.
بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، حزب میانه‌روی ماکرون و متحدانش دست‌کم 30 درصد از کرسی‌های پارلمان فرانسه را به دست خواهند آورد. همچنین بر اساس نظرسنجی‌ها احزاب محافظه‌کار حدود 20 درصد و حزب راست افراطی جبهه ملی حدود 17 درصد از کرسی‌های پارلمان را از آن خود خواهند کرد. این بدان معناست که احزاب متحد ماکرون در دور دوم انتخابات پارلمانی، اکثریت کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.
انتظار می‌رود بسیاری از نامزدها نتوانند در دور نخست انتخابات، مجوز ورود به پارلمان فرانسه را به دست آورند. در دور نخست انتخابات، نامزدها تنها در صورت کسب بیش از نیمی از آرا می‌توانند وارد پارلمان شوند.
مجمع ملی — مجلس سفلا — پارلمان فرانسه 577 کرسی دارد و امسال 7882 نامزد برای ورود به آن رقابت می‌کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала