رسانه‌های غربی خبرنگاران شان را از سفر به کریمه منع می‌کنند

© Sputnik / Vladimir Sergeevرسانه‌های غربی خبرنگاران شان را از سفر به کریمه منع می‌کنند
رسانه‌های غربی خبرنگاران شان را از سفر به کریمه منع می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که رسانه‌های غربی عمداً از سفر خبرنگاران شان به کریمه خودداری می‌کنند، چون خبرنگاران به دلیل حرفه شان نمی‌توانند درمورد حقایق زندگی در این شبه جزیره، ساکت بمانند.

در شهر الوشتا در شبه جزیره کریمه نخستین کنفرانس رسانه ای "کریمه باز: با چشم خود" آغاز به کار کرد و شرکت کنندگان آنرا مقامات کریمه، نمایندگان مجلس دوما و شوراهای روسیه، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، کارشناسان و خبرنگارانی از روسیه و کشورهای خارجی تشکیل می دهند. این کنفرانس با حمایت الکساندر لبدوا، تجار و ناشر روزنامه بریتانیایی Independent و London Evening Standard برگزار شده است.
ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "خبرنگاران خارجی انسانهای باهوش و با تجربه ای هستند، و سردبیران آنها اجازه سفر شهرهای روسیه را نمی‌دهند، این موضوع نه تنها راجع به کریمه می‌باشد، اما کریمه "روشن ترین مثال" است.
وی همچنین اشاره کرد، اگر نمایندگان رسانه های غربی به شبه جزیره کریمه سفر کنند، حرفه خبرنگاران به آنها اجازه نمی دهد که در مورد حقایق کریمه ساکت بمانند. به نظر زاخاروا چنین سیاست رسانه ها، نشریه ها و همچنین شبکه های تلویزیونی غربی به خبرنگاران اجازه سفر به این شبه جزیره را نمی‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала