اسرائیل مسئول تهیه فهرست تروریستی قطر بود

© Fotolia / Peyman Kaiediاسرائیل مسئول تهیه فهرست تروریستی قطر بود
اسرائیل مسئول تهیه فهرست تروریستی قطر بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه ترکیه ای "ینی آکیت" در گزارشی نوشت فهرست افراد و نهادهای تروریستی قطر که از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر اعلام شده است توسط رژیم صهیونیستی تهیه شده است.

به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم، ینی آکیت نوشت: کشورهای مذکور، با اعلام فهرست افراد و گروههای تروریستی که شامل شیخ یوسف قرضاوی مفتی مصری الاصل قطر نیز می باشد گام دیگری در راستای افزایش تنش با قطر، برداشتند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: این سه کشور حاشیه خلیج فارس — که مطیع آمریکا هستند 59 شخصیت از جمله شیخ یوسف قرضاوی را در فهرست افراد و گروههای تروریستی قرار داده اند و فهرست مذکور توسط رژیم صهیونیستی تهیه و در اختیار مصر قرار داده شده است تا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، نسخه نهایی آن را تعیین کنند.

به نقل از العالم، در بیانیه مشترک مصر، عربستان، بحرین و امارات نام 59 شخصیت و 12 مؤسسه خیریه مورد حمایت قطر به عنوان افراد و نهادهای تروریستی ذکر و آنها به ارتباط با تروریسم متهم شده اند. همچنین در فهرست اعلام شده از سوی خبرگزاری رسمی عربستان، شخصیت های آکادمیک، سیاستمداران و علمایی که به داشتن دیدگاههای انتقادی مشهور هستند و در صدر آنها یوسف قرضاوی قرار گرفته است.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه بدون ارائه مدرکی خاطرنشان کرده است تهیه بخش زیادی از این فهرست توسط دستگاه اطلاعاتی مصر، اعلام اسامی از سوی اسرائیل به مصر، نشان دهنده آن است که فهرست مذکور، شامگاه روزی که ترامپ و ملک سلمان و السیسی دستشان را روی گوی درخشان گذاشته بودند نهایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала