هشدارصبغت الله مجددی به ریس جمهور غنی

© Photo / ارگهشدارصبغت الله مجددی به ریس جمهور غنی
هشدارصبغت الله مجددی به ریس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صبغت الله مجددی، هرچند از اعتراض‎های مردمی برای آوردن اصلاحات در حکومت پشتیبانی می کند، اما بر پایان دادن این اعتراض‎ها نیز تأکید می ورزد.

 به گزارش سپوتنیک به نقل از طلوع ،صبغت الله مجددی، عضو رهبری شورای احزاب جهادی و ملی، به رئیس جمهور غنی هشدار می دهد که اگر سیاستهایش را اصلاح نکند، پایان کار حکومت او فرا خواهد رسید.

وی که روز یک‎شنبه(۲۱ جوزا) در یک نشست خبری در کابل سخن‎ می‎زد، اما تأکید کرد که در شرایط کنونی بر طرفی مقام‎های بلند پایۀ حکومت، مناسب نیست.

وی در این باره افزود: «نظر به حوادثی که رخداد و وضعیتی که افغانستان دارد، این را مناسب نمی دانیم که اشخاص بزرگ حکومت بر طرف شوند. ما از حکومت، اصلاح قاطع می‏خواهیم.(رییس‎جمهور) باید خود، نظام و مردم را اصلاح کند؛ به این ترتیب سیاستی که دارد، ما مخالف آن استیم. در سیاست خود اشتباهات بزرگ می‎کنند و این را باید اصلاح کنند، اگر اصلاح نکنند؛ باز وقتی می آید که باید حکومت بر طرف شود.»

در همین حال، اعضای دیگر این شورا از حکومت می خواهند که با شکل دادن اجماع ملی و همه شمول ساختن حکومت، به چالش‎های کنونی در کشور پایان بدهد.

سید حامد گیلانی، عضو رهبری شورای احزاب جهادی و ملی بیان داشت: «این کشور پارچه تر از آن است که چند تن بتواند از عهده تسلط به امور فایق آید. موضع ما همیشه همین است که اجماع ملی با مشارکت تمامی شخصیت‏‎های جهادی و سیاسی در همکاری با حکومت، بخاطر رسیده‏گی به مشکلات شکل بگیرد.»

از سویی دیگر، «حزب جنبش نوین افغانستان» که به رهبری احمد ایشچی، عضو پیشین حزب جنبش ملی افغانستان، محمدعالم ساعی والی پیشین جوزجان و شماری از فرمانده‎هان ازبیک و ترکمن امروز اعلام موجودیت کرد، بر آوردن اصلاحات گسترده در حکومت به ویژه در نهادهای امنیتی تأکید می ورزد.

محمد عالم ساعی، رییس شورای رهبری این حزب گفت: «حکومت باید اصلاحات عمیق و بنیادی را با در نظر داشت شایسته سالاری و عدالت اجتماعی، به دور از هرگونه سلیقه‎های سیاسی، قومی و سمتی در نهادهای امنیتی روی دست بگیرد.»

محمد عالم کوهکن،  دبیر حزب جنبش نوین نیز تصریح کرد: «حزب جنبش نوین افغانستان، به هدف نهادینه ساختن فرهنگ دموکراسی، کثرت گرایی و چند صدایی و مقابله با تمامیت خواهی سیاسی، بی عدالتی، تبعیض، تعصب، حق تلفی و تحکیم وحدت ملی و همبستگی ملی در کشور، ایجاد گردیده است.»

با این همه، اعضای رهبری شورای احزاب جهادی و ملی و نیز حزب جنبش نوین، شهروندان کشور را به یک پارچه گی فرا می‎خوانند و می‏گویند که آمادۀ میانجی گری میان حکومت و اعتراض کننده گان استند.

درهمین حال حزب جنبش نوین افغانستان که در هنگام اعلام موجودیت این حزب از حکومت می خواهد که اصلاحات گسترده را در نهادهای امنیتی باید به میان آورد.

جنبش نوین افغانستان از سوی عالم ساعی و شماری از رهبران پیشین جنبش ملی ساخته شده است، احمد ایشچی نیز عضو این حزب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала