پیشتازی حزب ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه

© REUTERS / Etienne Laurent/Poolپیشتازی حزب ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه
پیشتازی حزب ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه در دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه پیروز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری جدید فرانسه موسوم به «به پیش» موفق شد تا در دور نخست انتخابات پارلمانی پیروز شود.

بر اساس برآورد اولیه نتایج انتخابات سراسری روز یکشنبه حزب «به پیش» و متحدانش توانسته‌اند حدود 32.9 دهم درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

در صورتی که این پیش‌بینی درست باشد این حزب می‌تواند هفته آینده و در دور دوم انتخابات پارلمانی دست‌کم 390 کرسی از 577 کرسی پارلمان ملی را به خود اختصاص دهد. این پیروزی به معنی کسب اکثریت پارلمانی برای حزب «به پیش» و متحدانش خواهد بود.

در همین حال میزان مشارکت در این انتخابات بسیار پائین بوده و دو حزب سنتی چپ و محافظه‌کار فرانسه نیز ضربه سختی را متحمل شده‌اند. حزب جمهوری‌خواهان به عنوان جریان راست محافظه‌کار که پس از تغییر نام «اتحاد برای جنبش مردمی» در عرصه سیاسی به رهبر نیکولا سارکوزی فعال است پس از حزب «به پیش» و با کسب حدود 21 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

حزب سوسیالیست که طی پنج سال گذشته اداره دولت را در دست داشت تنها 9 درصد آرا را به نام خود ثبت کرده و بیش از هر زمانی به عقب رانده شده است. حزب «به پیش» یک جریان سیاسی نوپای لیبرال در فرانسه است. این حزب آوریل سال گذشته میلادی بنیان گذاشته شد و طی یک‌سال توانسته بیش از 200 هزار عضو جذب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала