شناگر معلول افغان دو مدال طلا را در رقابت های امریکا از آن خود کرد

© Flickr / New Zealand Defence Force Followشناگر معلول افغان دو مدال طلا را در رقابت های امریکا از آن خود کرد
شناگر معلول افغان دو مدال طلا را در رقابت های امریکا از آن خود کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شناگر معلول افغانستان در قابت‎های سهمیۀ بازی‎های پار المپیک 2017 در ایالات متحدۀ امریکا، دو مدال طلا برای کشورش به دست آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عباس کریمی، شناگر معلول کشور، افغانستان را صاحب دو مدال طلا در رقابت‎های شنای کسب سهمیۀ بازی‌های پارالمپیک 2017 جهان از قاره امریکا ساخت.

این شناگر 18 سالۀ برتر کشور در شنای پروانه که بامداد امروز (دوشنبه 22 جوزا) در امریکا برگزار شد، با فاصلۀ 50 متر را در 40 ثانیه شنا کرد و برسکوی قهرمانی ایستاد و سهمیۀ حضور در رقابت‌های جهان را از قاره امریکا، به دست آورد.

این ملی پوش کشور، پیش از این در شنای 50  متر آزاد نیز با ثبت زمان 40 ثانیه قهرمان شد و به مدال طلا رسید.

به این ترتیب تاکنون وی در  دو بخش شنای آزاد و پروانه توانست به نماینده‎گی از افغانستان جواز حضور به بازی‎های پارالمپیک 2017 جهان را که در مکسیکو برگذارخواهند شد، به دست آورد.

رقابت‎های کسب سهمیه بازی‎های پارالمپیک 2017 مکسیکو از قارۀ امریکا با حضور وررشکاران معلول18 کشور در اندیانا امریکا برگذارشده بودند.

کریمی که بدون دست بدنیا آمده است، نُخستین‎های شنا را زیر نظر قاسمی علی حمیدی، رییس فدراسیون واتر پلوی کشور در کابل آموخت و اکنون از 6 ماه بدین سو برای آموزش‎های فنی و حرفه در فدراسیون پارالمپیک امریکا، مصروف آموزش است.

عباس کریمی 5 سال است که پیراهن تیم ملی شنای معلولین افغانستان را برتن دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала