جهان از آزادی سیف الاسلام قذافی غافلگیر شد

© AP Photo / Ammar El-Darwishجهان از آزادی سیف الاسلام قذافی غافلگیر شد
جهان از آزادی سیف الاسلام قذافی غافلگیر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیف الاسلام قذافی پسر دوم رهبر سابق لیبیا، بر اساس یک عفو عمومی از زندان آزاد شد. وی در طول شش سال گذشته در شهر الزنتان توسط نیروهای شبه نظامی نگهداری می‌شد.

به گزارش اسپوتنیک، سیف‌الاسلام قذافی، پسر دوم رهبر سابق لیبیا، کلنل معمر قذافی بر اساس یک عفو عمومی از زندان آزاد شد. این اتفاق می‌تواند باعث بی‌ثباتی بیشتر در لیبیا شود.
معمر قذافی خواهان آن بود که سیف‌الاسلام را به جانشینی خود برگزیند اما او در شش سال گذشته در شهر الزنتان توسط نیروهای شبه نظامی نگهداری می‌شد.
طبق گزارش رسانه ها، وی روز جمعه آزاد شده اما خود را در انظار عمومی نشان نداده است.
همچنین گفته می‌شود او در شهر البیضا با خانواده‌اش است.
خالد الزیدی وکیل سیف‌الاسلام می‌گوید او آزاد شده اما به دلیل مسائل امنیتی نمی‌خواهند اقامت اش را افشا کنند و این خواسته دولت موقت در لیبیا بوده است.
دولت موقت در شرق کشور به سیف الاسلام عفو عمومی داده است. سیف الاسلام پیش از این توسط دولتی که در غرب کشور است که همچنین توسط سازمان ملل حمایت می‌شود به صورت غیابی در محکمه غیابی در طرابلس به مرگ محکوم شده بود.
در سال ۲۰۱۱ محکمه جنایی بین‌المللی او را به جرم جنایت علیه بشریت محکوم کرد. سیف‌الاسلام در همان سال پایتخت را به دلیل حمله شورشان ترک کرد اما پس از آن توسط شبه نظامیان دستگر و در الزنتان زندانی شد.
او در محکمه غیابی در سال ۲۰۱۵ محکوم به مرگ شد و اکنون براساس عفو عمومی از زندان آزاد گردید.
یکی از بستگان سیف الاسلام ازاد وی را تایید کرد و افزود، جهان در انتظار یک شگفت بزرگی است.
طبق گزارش ریانووستی به نقل از احمد محراب قذافی، جهان در آینده نزدیک پس از آزادی انجنیر سیف الاسلام قذافی غافلگیر خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала