امریکایی ها پس از برخورد با مین انتقام اش را از کودکان افغان گرفت

© Flickr / Expert Infantryامریکایی ها پس از برخورد با مین انتقام اش را از کودکان افغان گرفت
امریکایی ها پس از برخورد با مین انتقام اش را از کودکان افغان گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از برخورد کاروان نیروهای خارجی در ولایت ننگرهار با مین، نظامیان امریکایی با تیراندازی عمدی سه غیرنظامی شامل یک پدر به همراه دو فرزند خردسالش را در شهرستان «غنی خیل» کشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات افغان در شرق افغانستان اعلام کردند که کاروان موترهای زرهی نیروهای امریکایی در شهرستان «غنی‌خیل» ولایت ننگرهار هدف انفجار مین کنار جاده قرار گرفتند.

براساس این گزارش پس از آنکه موتر زرهی نیروهای امریکایی هدف انفجار مین کنار جاده قرار گرفت، سربازان امریکایی با عصبانیت قصدا به سوی غیرنظامیان تیر اندازی کردند که در نتیجه یک پدر همراه دو فرزند خردسال خود کشته شد.

«عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار گفت: نیروهای امریکایی در منطقه «شیرگر» هدف انفجار مین قرار گرفتند اما وی تیراندازی عمدی سربازان امریکایی به سمت غیرنظامیان را نه رد و نه هم تائید کرده است.

وی در ادامه افزود: اداره ولایتی تحقیقات جدی را در رابطه با این موضوع آغاز کرده است.

از سویی هم منابع محلی گزارش داده‌اند که در این انفجار یک موتر زرهی نیروهای امریکایی تقریبا به طور کامل منهدم شده است و تمام سرنشینان آن نیز کشته شده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و مدعی شد که در انفجار مین کنارجاده‌ای که توسط این گروه جابجا شده بود دست‌کم پنج سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

این در حالی است که تاکنون مقامات امنیتی افغان و فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان کشته شدن سربازان امریکایی در این حمله را تائید نکرده‌اند.

با این وجود پس از حمله روز گذشته سرباز افغان به نیروهای امریکایی که منجر به کشته شدن 3 سرباز امریکایی شد می‌توان گفت که تنها در دو روز گذشته در شهرستان «غنی‌خیل» ننگرهار 8 سرباز امریکایی کشته شده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала