هشدار قطر به اعراب خلیج فارس

© Fotolia / iPicsقطر
قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مالیه قطر درباره عواقب تحریمات علیه قطر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هشدار داد.

اسپوتنیک به نقل از العالم، علی شریف العمادی، وزیر مالیه قطر طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت، دوحه تنها بازنده مناقشه اخیر بین قطر و 7 دولت شرق میانه نخواهد بود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: «بعضی کشان گمان میکنند که تنها ما بازنده این وضع هستیم؛ اما اگر ما یک دالر از دست بدهیم، آن‌ها نیز در بدل آن یک دالر از دست خواهند داد».

وی اختلاف سیاسی به وجود آمده را «بسیار ناخوشآیند» خواند و افزود: «خانواده‌های این کشورها با مشکلاتی روبرو شده اند».

وزیر مالیه قطر با تکذیب نگرانی‌ها درباره اتمام مواد غذایی موجود در مغازه های خوراکه فروشی قطر در ماه مبارک رمضان به دلیل تحریم کشورهای همسایه و احتمال تشدید فشار بر جمعیت 2.5 میلیونی این کشور گفت دوحه پیش‌تر غذا و سایر کالا‌ها را از نقاط دوردستی همچون برزایل و استرالیا وارد می‌کرد. حالا نیز دولت به این کار ادامه خواهد داد و بر منابع واردات خود تنوع خواهد بخشید.

در ادامه اظهارات وی آمده است: «ذخایر و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ما بیش از 250 برابر تولید ناخالص داخلی ماست. پس فکر نمی‌کنم دلیلی برای نگرانی مردم درباره آنچه اتفاق می‌افتد و همچنین درباره ریال قطر وجود داشته باشد… ما به وضع کنونی و سرمایه‌گذاری‌های ما اطمینان کامل داریم و هیچ نیازی نیست که دولت با خرید اوراق قرضه در امور بازار مداخله کند».

علی شریف العمادی که همزمان ریاست هیئت مدیره شرکت هوانوری قطر را بر عهده دارد، نگرانی‌ها در خصوص سقوط بازارهای مالی این کشور را کم‌اهمیت جلوه داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала