سربازان امریکایی انتقام حمله طالبان را از کودکان گرفتند +"ویدیو"

© AP Photo / Dario Lopez-Millsسربازان امریکایی انتقام حمله طالبان را از کودکان گرفتند
سربازان امریکایی انتقام حمله طالبان را از کودکان گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان امریکایی با تیراندازی عمدی سه غیرنظامی شامل یک پدر به‌همراه دو فرزند خردسالش را در ولسوالی "غنی خیل" کشتند.

به گزارش اسپوتنیک مقامات محلی در شرق افغانستان اعلامـ کردند که کاروان موتر های زرهی نیروهای امریکایی در ولسوالی (غنی‌خیل) ولایت ننگرهار هدف انفجار مین کنار جاده قرار گرفت.
براساس این گزارش پس از آنکه موتر زرهی نیروهای امریکایی هدف انفجار مین کنار جاده قرار گرفت، سربازان امریکایی با عصبانیت عمداً به‌سوی غیرنظامیان آتش گشودند که در نتیجه یک پدر همراه دو فرزند خردسال خود کشته شد.
(عطاالله خوگیانی) سخنگوی والی ننگرهار گفت که نیروهای امریکایی در منطقه (شیرگر) هدف انفجار مین قرار گرفتند اما وی تیراندازی عمدی سربازان امریکایی به‌سمت غیرنظامیان را نه رد و نه همـ تأیید کرده است.
وی در ادامه افزود: اداره ولایتی تحقیقات جدی را در رابطه با این موضوع آغاز کرده است. 

از سویی همـ منابع محلی گزارش داده‌اند که در این انفجار یک موتر زرهی نیروهای امریکایی تقریباً به‌طور کامل منهدمـ شده است و تمامـ سرنشینان آن نیز کشته شده‌اند.
(ذبیح‌الله مجاهد) سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته مدعی شد که در انفجار مین کنارجاده‌ای که توسط این گروه جابه‌جا شده بود دست‌کمـ پنج سرباز امریکایی کشته شده‌اند.
این در حالی است که تاکنون مقامات امنیتی کشور و فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان کشته شدن سربازان امریکایی در این حمله را تأیید نکرده‌اند.
با وجود این، پس از حمله روز گذشته سرباز ارتش به نیروهای امریکایی که منجر به کشته شدن 3 سرباز امریکایی شد می‌توان گفت که در دو روز گذشته در ولسوالی (غنی‌خیل) ننگرهار 8 سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала