ساخت شنل نامرئی برای نیروهای نظامی روسیه +عکس

© Sputnik / Владимир Попов /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت شنل نامرئی برای نیروهای نظامی روسیه
ساخت شنل نامرئی برای نیروهای نظامی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان روس نوعی شنل نامرئی ساخته اند که به سربازان کمک می کند تا با محیط اطراف خود هماهنگ شوند و قابل ریابی در رادارها و دستگاه های رادیویی نباشند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان روسیه براساس نانو تکنولوژی یک شنل نامریی برای نیروهای نظامی روسیه ساختند در این اختراع شان در حال حاضر آخرین دستاورد در صنعت نانو تکنولوژی می باشد. این شنل به آنها کمک می کند تا خود را در محیط اطرافشان استتار کنند. به این ترتیب رادارها و دستگاه های رادیویی نمی توانند آنها را ردیابی کنند. طبق گزارش دفتر مطبوعاتی این محققان، این شنل مانند نمونه های معمول پارچه ساده ای نیست. این لباس در حقیقت ترکیب ویژگی های جذب امواج رادیویی با هرگونه پارچه و بدون تغییر بافت یا خصوصیات دیگر آن است. به بیان دیگر چنین شنلی به سربازان در لباس های نظامی معمولی کمک می کند تا از شناسایی شدن توسط رادارها در امان بمانند.

این شنل دارای غشایی است که فناوری پردازش نانو در آن به کار رفته است. سلول های حساس به نور که در این لباس به کار می رود، می توانند رنگ ها و سیگنال های موجود در محیط اطراف را ردیابی کنند، سپس لایه رویی شنل این رنگ ها را تقلید می کند. با استفاده از این فناوری می توان تجهیزات نظامی را طوری توسعه داد که با طیف وسیعی از دما و بار همخوانی داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала