مجازات مقام‌های ارشد قول اردوی شاهین

© Fotolia / WavebreakMediaMicroمجازات مقام‌های ارشد قول اردوی شاهین
مجازات مقام‌های ارشد قول اردوی شاهین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های ارشد و پائین رتبۀ قول اردوی شاهین از بهر غلفت در حملۀ گروهی طالبان بر این قول اردو، محکوم به مجازات شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع در خبرنامه‏یی روز سه‏شنبه (23جوزا) گفته است که چندین تن از مقام‎های ارتش از بهر غفلت در حملۀ گروهی طالبان بر قول اردوی 209 شاهین، محکوم به زندان شدند.

گفته می‎شود که دادگاۀ ابتدایی این افراد روز دوشنبه برگزار شده بود.

وزارت دفاع می‌گوید که تورن‌جنرال مومند کتوازی، فرمانده قول اردوی 209 شاهین و برید جنرال عبدالرووف محتاج، رییس ارکان آن قول اردو، هر کدام به یک سال ز ندان محکوم شدند.

در خبرنامه آمده است که دگروال عبدالجمیل آمر انجنیر قول اردو، دگروال عزیزآقا فرمانده گارنیزیون قول اردو، دگرمن عبدالمجید آمر اوپراسیون گارنیزیون و لومری بریدمن عصمت‌الله فرمانده تولی محافظ گارنیزیون به 3 سال زندان (تنفیذی) محکوم شدند.

هم‌چنان، دادگاه دگروال فرهاد الله مدیر کشف قول اردو، جگرن رحم‌علی آمر خدمات قوت‌های گارنیزیون و غلام نبی، بریدمل ضد استخبارا ت قول اردو را به دو سال بند تنفیذی محکوم کرده است.

این محکمه در مجموع 26 تن از مقام‌های پایین‌رتبه‌ی قول اردوی را به جرم غفلت در انجام وظیفه به یک سال زندان محکوم کرده است.

حمله بر قول اردو که در آن بیش از 130 تن جان باختند و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند، از سوی ده طالب به شمول سه مهاجم انتحاری که لباس‌های ارتش بر تن داشتند و سوار موتر دو رنجر ارتش بودند، انجام شد.

قول اردوی  شاهین مسؤولیت تأمین امنیت را در 9 ولایت شمال و شمال شرق را دارد که این ولایت‌ها در یک سال پسین بیشتر گواه فعالیت‌های مخالفان مسلح بوده‏اند.

از ایجاد قول اردوی شاهین بیش از 12 سال می‌گذرد و این نُخستین باری‌ست که هدف حملۀ خونین مخالفان مسلح قرار گرفت.

این قول اردو در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ قرار دارد و نزدیک به 30 هزار نظامی در چهارچوب این مرکز، امنیت 114 ولسوالی را در ولایت بلخ، جوزجان، فاریاب، سرپل، سمنگان، کندز، تخار، بدخشان و بغلان، تأمین می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала