غنی: حمله خونین کابل حادثه 11 سپتامبر افغانستان بود

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر غنی: حمله خونین کابل حادثه 11 سپتامبر افغانستان بود
غنی: حمله خونین کابل حادثه 11 سپتامبر افغانستان بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی بیانیه‌ای حمله خونین کابل را حادثه‌ 11 سپتامبر افغانستان نامید و اعلام کرد که ایالات متحده امریکا پس از حادثه حمله به برج‌های دوگانه حمایت جهانی را کسب کرد و ما نیز در کنفرانس «روند کابل» این حمایت را کسب کردیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که حمله خونین کابل مانند 11 سپتامبر آمریکا حمایت جامعه جهانی را برای افغانستان به همراه داشته است، اما دشمنان افغانستان تلاش دارند تا با تشدید مشکلات داخلی این حمایت جهانی را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: جامعه جهانی از موضع افغانستان مبنی بر مذاکرات بین دولت‌ها حمایت کرده و چین نیز در تلاش برای میانجیگری خواستار صلح بین افغانستان و پاکستان شده است.

رئیس جمهور افغانستان در حالی به موضوع مذاکرات بین دولت‌ها تاکید کرد که برخی از کارشناسان و مقامات افغان معتقدند؛ اصل مذاکرات نه با طالبان بلکه با پاکستان صورت گیرد تا این کشور دست از تخریب افغانستان بردارد.

اشرف غنی اظهار داشت:«زمانی که دستاوردی دارم و زمینه تحول مهیا می‌شود یک جانبه تحت فشار و مقابله قرار می‌گیرم».

وی در ادامه تاکید کرد هیچ قدرتی قادر نخواهد بود تا تمرکز افغانستان برای برنامه‌های آینده را مختل کند و سنجش افغان‌ها خصوصا در زمان بحران باید منطقی باشد.

اشرف غنی گفت مشکل افغانستان این است که با وجود یک ملت قوی هیچ زمانی حکومت قوی نداشته است، اما مردم افغانستان خواستار یک حکومت قوی و پاسخگو هستند.

وی همچنان بر لزوم اصلاحات در نهادهای امنیتی تاکید کرد و گفت بحث اصلاحات امنیتی یک بحث ملی است که باید از کابل آغاز شود و به سایر ولایت‌ها نیز گسترش یابد تا بتوانیم اصلاحات لازم را در نهادهای امنیتی و به ویژه وزارت کشور اجرایی کنیم.

گفته می‌شود که اشرف غنی در تلاش برای فشارهای داخلی و توجیه سیاست‌های خطرناک حذفی خود از سیاست خارجه به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала